Kan ik mijn oorbellen na een lange tijd weer indoen?

Ik heb mijn oorbellen al zo’n 6 jaar niet in gehad, moet ik ze opnieuw laten schieten en zo ja doet dat pijn of kan ik ze zelf er gewoon weer in doen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7.3K
Rieneke1
6 jaar geleden
De gaatjes zullen hoogstwaarschijnlijk zijn dichtgegroeid, en ja dan moet je opnieuw gaatjes laten schieten. Dat is niet pijnloos, maar beter dan dat je zelf gaat lopen pielen.
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Probeer het. Ik heb al 27 jaar niets in gehad. Gaatjes zijn gewoon open.gaatjes groeien in principe niet dicht. Omdat dit zou betekenen dat je dan altijd met een open wond rond loopt die door een oorbel wordt dichtgehouden. En pas geneest wanneer je de oorbel uit doet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb oktober sinds 8 jaar weer oorbellen in gedaan. Ik was gestopt met oorbellen dragen omdat zodra ik oorbellen in had, harde plekken in mijn oor kreeg, ontstekingen. Nu heb ik zilveren oorknopjes in gedaan. Eerlijk gezegd, het gaat zat er nog, maar ik moest echt veel moeite doen, had t idee dat de huid toch iets dicht zat. Maar toen ze eenmaal zaten heb ik ze 2 weken onafgebroken gedragen. Eerste paar dagen toch weer pijnlijke oren maar het was snel genezen en voor t eerst blijven de gaten mooi open en heb ik geen last meer van ontstekingen. Dus gewoon doen en even paar weken je oorbellen blijven dragen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb mijn reactie even naar 'antwoord' gekopieerd, sorry.

Antwoorden (2)

Ik heb oktober sinds 8 jaar weer oorbellen in gedaan. Ik was gestopt met oorbellen dragen omdat zodra ik oorbellen in had, harde plekken in mijn oor kreeg, ontstekingen. Nu heb ik zilveren oorknopjes in gedaan. Eerlijk gezegd, het gaat zat er nog, maar ik moest echt veel moeite doen, had t idee dat de huid toch iets dicht zat. Maar toen ze eenmaal zaten heb ik ze 2 weken onafgebroken gedragen. Eerste paar dagen toch weer pijnlijke oren maar het was snel genezen en voor t eerst blijven de gaten mooi open en heb ik geen last meer van ontstekingen. Dus gewoon doen en even paar weken je oorbellen blijven dragen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het hangt er vanaf bij sommige mensen groeien de gaatjes zo dicht en bij sommigen groeien ze nooit dicht je zou het beste zelf voorzichtig even kunnen proberen maar als niet lukt niet doordrukken dat kunnen je oorlellen gaan ontsteken.