- Welke (scheer) producten kan ik het beste gebruiken bij de huidaandoening Pseudo Barbae Folliculitis (scheerirritatie) ?

Ik ben vooral benieuwd welke scheerproducten en overige cosmetica (zoals zonnebrandcrème en gezichtsverzorging) niet te irriterend werken? Ik ben overigens al bij 3 dermatologen geweest maar ik ben tot de conclusie gekomen dat het blijvend is.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Een zachte manier van scheren, zowel voor mannen als vrouwen is scheren met scheerolie, kies er dan 1 die bedoeld is voor de gevoelige huid, het zijn zeer kleine flesjes, maar ze gaan net zo lang mee als een bus gel of scheerschuim, ze zijn veel zachter voor de huid en verzorgen de huid ook nog doordat het ervoor zorgt dat het vocht in huid blijft. Voor het mes maakt het niet zoveel uit, als het maar scherp en schoon is. Kies voor hydraterende cremes na het scheren, die ook geschikt zijn voor de gevoelige huid, dit kan zowel een product voor dames, als voor heren zijn, het enige verschil hiertussen is de verpakking en meestal de geur. Was je 's ochtends en 's avonds, niet vaker en maak de huid deppend droog na het wassen, probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat je huid in aanraking komt met vocht. Met zonnebrand moet je op dezelfde punten letten als de creme.
Deze producten zijn van veel merken te koop, ik kan niet in je portemonnee kijken dus ga zelf eens op onderzoek uit, ga naar een drogisterij en laat je adviseren, kijk en vergelijk, kies iets dat goed voelt, meestal is er wel een tester of proefje aanwezig in de winkel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt carscho, het duimen lukt vaker niet op goeievraag, daar heeft iedereen wel eens last van de laatste tijd.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het probleem is dat in veel producten (ook scheerolie) irriterende stoffen zitten als parfum en andere zooi. Ik ben wel bezig om verschillende producten met elkaar te vergelijken, maar er erg veel aanbod en soms zie ik door bomen het bos niet meer. Zijn er specifieke producten/merken die aangeraden worden? Mag je hier eigenlijk ook dergelijke merken en productnamen vermelden?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dermatologisch overstijgend antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het beste is als je niet meer scheert, dan geef je de huid rust en verdwijnen de klachten vanzelf, wil je toch scheren, of geen echte baard hebben, dan kun je het beste kiezen voor een tondeuze, hierbij blijven de haren wel aanwezig, maar in korte vorm. Het probleem dat jij hebt bestaat niet alleen uit irritatie, maar ook door ingegroeide haren. Je arts kan je iets geven, waardoor ook die klacht verminderd (als ik het goed heb, een tablet in combinatie met een creme), wil je toch een gladde huid, dan zal je moeten scheren of laseren, bij scheren hou je deze klachten, bij laseren krijg je zeer waarschijnlijk andere klachten. Scheerolie is zachter dan de schuimen, of gels, de meeste mannen en vrouwen krijgen er minder irritaties van en de huid wordt er zachter van, er zitten geurstoffen in dat klopt, als je die wil ontwijken, kies dan in plaats van de scheerolie voor olijfolie, dit is een natuurlijke olie, die normaal gesproken in de keuken gebruikt wordt, maar werkt ook prima als scheerhulp. Zorg dan voor scherpe mesjes, warm je huid voor het scheren even op met een warm compres, dan worden de haren wat zachter en zijn ze sneller en makkelijker te scheren. Wil je dat niet proberen, dan heeft Vichy een product dat wellicht geschikt voor jou is, VICHY HOMME CODE PURETE scheerschuim, hiervoor zal je waarschijnlijk naar Douglas moeten, van deze serie bestaat er ook een hydraterende creme, zeker ook de moeite waard om te proberen.
http://www.vichy.nl/voor-mannen/code-purete-zuiverende-zeepvrije-scheerschuim-vichy-homme/p6771.aspx