Waarom krimpt mijn haar?

Hey,
Twee à drie dagen na het wassen krimpt mij haar zodanig dat ik het amper in een staart jan vastbinden. Wat is de reden hiervan.
Het is al jaren zo.

5 maanden geleden
in: Haar
Cryofiel
5 maanden geleden
Ik denk niet dat hier een reden voor is.

Ik was wel benieuwd naar de oorzaak - maar die heeft fremar intussen helder aangegeven.

Antwoorden (1)

Het krimpen van je haar (“shrinkage”) is als je haarlengte korter wordt als je haar droogt. Na een wasbeurt, als je haar nog nat is, is je haar duidelijk langer. Haar rekt namelijk uit op het moment dat het nat is en krimpt als het opdroogt.
5 maanden geleden