Kan ik nog een keer mijn haar bleken?

Ik heb gisteren mijn haar gebleekt. Nu heb ik 2 plekken niet goed gebleekt, de haaraanzet/uitgroei gedeeltes aan de linkerkant en de achterkant. Het is daar nog donkerblond. Nu is mijn vraag of ik mijn uitgroei opnieuw kan bleken zonder dat het afbreekt/er te veel kleurverschil optreed. Want als ik dat doe ga ik voor een gedeelte ook weer over het al geblondeerde haar. Omdat sommige vlakken niet goed zijn gedaan en sommige wel is het onmogelijk om exact de niet geblondeerde stukken te verven. Ik heb nog toner voor na de tijd dus wellicht kan dat dan het kleurverschil oplossen? Anders zit er denk ik niks anders meer op dan weer donkerder te verven.

3 jaar geleden
in: Haar
1.7K

Antwoorden (1)

Dat is idd een lastige.
Over het algemeen is het erg slecht om meerdere dagen achter elkaar je haar te bleken.
Als ik jou was zou ik toch proberen die donkere plukjes te scheiden van de rest en ze dan bijvoorbeeld op een stuk aluminiumfolie leggen. Zo kunnen ze gescheiden blijven van de lichtere plukken. Ook zal ik het bleek niet zo lang erin laten zitten. Vooral omdat het al vrij licht is (naar wat ik lees).
Als je daarna een toner gebruikt, wat niet zo slecht is voor je haar, kun je nog wat kleurverschillen wegwerken en het er natuurlijker uit laten zien ipv echt gebleekt.

Als het toch niks wordt, zou ik maar naar een kapster gaan. Die kunnen het meestal wel oplossen, al kost het wel meer.

Succes!!
Ohja; Door het bleek blijft het haar ook op de folie plakken.
Toegevoegd op 18 oktober 2020 22:54: tekst