Kan je met zilvershampo je haar assig/grijs maken?

Ik ben al heel grijs ... maar mijn lengtes zijn nog licht blond . Hoe kan ik ervoor zorgen dat alles egaal mooi zilverachtige kleur krijgt zonder te kleuren. Ik zie op youtube filmkes van een merk F....... dat ze lang laten intrekken en dan hebben ze ineens mooi grijs haar. Ik heb schrik om deze shampoo en conditioner langer dan 5 min te laten inwerken , omdat ik geen blauw haar wil . En stel ik laat het te lang zitten wat dan hoe krijg je snel die blauwe / purperen kleur uit je haar ?

3 jaar geleden
in: Haar
1.3K
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Zilvershampoo werkt goed (ik gebruik altijd doe van schwarzkopf). Maar het is lastig om te schatten wanneer het goed is. Ik moet het altijd goed in de gaten houden, omdat ik anders een paarse gloed krijg
doralien
3 jaar geleden
Mag ik vragen hoelang jij het laat inwerken ?
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik doe het meestal tussen de 3 en 5 minuten. Toen mijn haar de eerste keer was gedaan, was het erg geel. Toen heeft het er denk ik wel een half uur in gezeten

Antwoorden (1)

Sommige zilvershampoos kan je langer dan 5 minuten laten intrekken. Dus ik zou het label van dat merk goed nalezen. Het is namelijk niet mogelijk om met zilvershampoo je haar volledig grijs te maken in de meeste gevallen. Mocht het om een of andere reden misgaan, dan kan je de blauwe of paarse kleur uit je haren eruit krijgen door veelvuldig en continu wassen, bleken en kleurverwijderaars. Al is het niet heel top voor de haarconditie allemaal.