bolletje van oorbel is in oorlel geschoten wat nu ?

Ik heb 2 weken geleden oorbellen laten schieten en me rechtse oorbel was ontstoken maar na goede verzorging zag alles er weer goed uit. Tot vanmorgen ik hem schoon wilde maken en dacht dat hij er uit was maar bleek dus dat het bolletje wat normaal voor je oorlel hangt in me oor was geschoten dus heb hem er weer uit geduwd en zag dat me gaatje nu dus uit gerekt is en groter is geworden ben nu dus bang dat hij er steeds in blijft schieten dus ben vanplan hem dicht te laten groeien en de rechtse opnieuw te laten schieten is dit een goed idee ? De linkse kaat ik zotten die ziet er goed uit alleen grote kans dat ik nu een tijdje rond loop met een oorbel

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.7K

Het beste antwoord

Ik heb zelf ook regelmatig last van een ontstoken oor, dan haal ik zodra ik jeuk begin te krijgen aan mijn oor, de oorbel eruit. Als het erger is zoals in jou geval, zou ik het proberen schoon te houden met alcohol of jodium.
Dat je een ontsteking krijgt zou kunnen omdat je allergisch bent voor nikkel, een stof die OA in (meestal goedkope) oorbellen en kettingen zit. Het kan zijn dat je er bij kettingen er geen last van hebt en bij oorbellen wel omdat je nu dichter bij je bloedbaan zit. Vooral in het begin, de 6 weken zweerknopjes, is je oor nog niet volledig geheelt en is de kans dat de nikkel in het bloed komt groot.
Ik kies er nu zelf alleen voor om zilveren oorbellen te dragen omdat daar geen nikkel inzit. Maar ik begrijp dat dat ook lastig is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewel voor je reactie ik zal het eens gaan proberen ik hoop dat het werkt ^^
Dankjewel