Is het wel goed voor je haar om het elke dag in een knot te dragen?

Ik draag mijn haar bijna elke dag in een knot omdat ik dat fijn vind. Het is zo gedaan en je hebt er de hele dag geen omkijken naar. Maar nu vroeg ik me af of het niet slecht is voor mijn haar? s'Nachts is het altijd los! Ik hoop dat jullie mij antwoord kunnen geven!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.4K

Het beste antwoord

Nee hor ; in een knot zit je haar goed beschermd, en sluit je het grootdeels af voor stof, vuil, wind, regen, zon en andere negatieve (weers)invloeden. Bovendien hoef je geen (schadelijke) 'stylingproducten' te gebruiken, en je zit er niet steeds met je handen in waardoor het vet wordt.

De enige uitzondering is hele strakke elastiekjes, die je haar kunnen slijten. Vooral niet-beklede elastiekjes, maar die zitten ook zo beroerd dat de meeste mensen dat niet eens zouden overwegen.

Niks mis met je haar in een knot of staart dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, dat kan helemaal geen kwaad. Ik heb het zelfs 's nachts ook in een knot, omdat het anders 's morgens helemaal in de knoop zit (ik draai nogal veel om in mijn slaap). Mijn haar is gewoon 'gezond' en nergens beschadigd. Ik gebruik wel altijd een zacht elastiekje (zie foto).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen probleem; haar is nl. (al) dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar het kan wel beschadigd raken door slechte verzorging.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist omdat het al dood is en niet kan herstellen, moet je oppassen met beschadigingen. Lijkt me evident.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haar is al dood? levenloos toch..
bij een hele strakke knot, kan je haar sneller uitvallen, maar bij een losse knot volgens mij niet.. zolang je niet slaapt met je haar in een knot, en het niet strak naar achter in de knot is gekamd, is er niks aan de hand