Wat te doen tegen vorming olielaagje op mijn huid?

Naarmate de dag vordert, vormt zich een olielaagje op mijn huid, met name op mijn voorhoofd waardoor die gaat glimmen. Hoe kan ik dit voorkomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij de Bodyshop hebben ze 'vloeipapiertjes', die het vet opzuigen, en gelijk een heel dun laagje poeder achterlaten. Ze heten 'Nature's minerals blotting papers', en zitten in een klein plat doosje, dat in elk tasje past.

Ik vind het ideaal, en ben al jaren blije gebruiker!!

Omdat het echt het vet weghaalt, en niet versmeert met een laag poeder, zoals als je steeds een nieuwe laag poeder op zou moeten doen door de dag heen om een beetje glim-vrij te blijven.

Verder zowel 'smorgens als 's avonds je huid goed reinigen, eerst met spulletjes, dan met warm water, en dan tonic. En zorg, dat je er, vooral 's nachts, hydraterende creme op doet : een vette huid is vaak erg vochtarm, terwijl je de neiging hebt er zo min mogelijk op te smeren, omdat het dan weer vetter lijkt.

Ik vind Clinique's Moisture Surge heerlijk - kan het alleen niet altijd betalen, helaas...maar Hema heeft een serum, dat ook heel fijn is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

afpoederen met een poeder. En een matte foundation gebruiken ( als je die gebruikt ) Maar hebben veel vrouwen last van. Dus maak je geen zorgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pupa Milano heeft hiervoor Oil Blothing Papers, deze halen perfect het olie laagje van je gezicht. (te bestellen bij http://www.pupawinkel.nl of http://www.visagiepro.nl )

Als je foundation gebruikt, gebruik dan 1 op water- of siliconenbasis. Deze af poederen met een transculentpoeder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb het prduct even voor je opgezocht:http://www.pupawinkel.nl/Pupa-Professionals/Oil-Blotting-Papers.html