Haar heeft een oranje gloed helpt head & shoulders nou wel of niet??

Een paar dagen geleden heb ik mijn haar geverfd. Het was eerst bruin (best donker) en ik wilde het lichtblond. Pas NA het verven kwam ik erachter dat je bruin haar eerst moet blonderen of ontkleuren want in bruin haar zit rood pigment.

Nu is mijn haar rossig / oranje uitgeslagen.... dit is absoluut niet de bedoeling!!

Ik wil niet meer over straat zelfs.. ik heb head & shoulders anti-roos gekocht en ik heb het nu 2 x gewassen daarmee maar ik heb niet het idee dat het al iets helpt. Ik heb natuurlijk geen geduld want wil het zo snel mogelijk weg hebben.

Mijn vraag is dus...helpt de shampoo head & shoulders wel of niet om de oranje gloed weg te krijgen?? Zo ja , dan ga ik hier meteeeen mee verder. ( ik heb al gelezen over hoe slecht het voor je haar is maar het gaat me nu even om de oranje gloed, die moet echt wegg!!)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
32.5K

Antwoorden (2)

Alleen wassen met Head & Shoulders geeft geen of een minimaal effect om de kleur uit je haar te halen.
Als je de Head & Shoulders op droog haar aanbrengt en een tijdje in laat werken en daarna pas uitwast, slijt de kleur wel sneller.
Maar ook al doe je het op de goede manier, dan nog verdwijnt het rood niet. Ook als je het wel geblondeerd had, was je haar oranje geworden, tenzij je het helemaal ontkleurd had en vervolgens voor-gepigmenteerd had en dan pas de definitieve kleuring erop had gedaan.
Het enige dat je nu kunt doen, is een semipermanente of uitwasbare astint over je haarkleuring zetten, om het oranje af te zwakken, of helemaal ontkleuren en dan na het voor-pigmenteren de goede kleur erop zetten.
Dat laatste kun je trouwens het beste door de kapper laten doen, als je weinig kleurkennis hebt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je het een tijdje laat intrekken dan haalt het wel een beetje de oranje gloed weg. Daarna een verzorgend masker in je haar zodat je haar weer gevoed wordt en niet zo droog zal aanvoelen. Als je dat 1x in de week doet, is het goed. Op het moment wanneer het nog steeds geel is, is het verstandig om een silvershampoo/paarse shampoo/toner te gebruiken. Die brengt je aan op handdoekdroog haar en laat je intrekken voor 1 uur, voor beter resultaat kan je alumniumfolie over je haar heen wikkelen omdat de lichaamwarmte van je hoofdhuid het proces verbeterd.