Als je haar nog nat is dan kun je het rond twee vingers draaien omhoog en vastzetten met een schuifspeldje. Wachten tot het droog is, eruit halen, tadaa.. krullen!
Je kan ook hetzelfde doen met lapjes stof, of zelfs met stukjes (stevig) papier. Een stukje (langwerpig) stof op het uiteinde van een streng haar doen en dan omhoog rollen. Het lapjes stof wat er dan links en rechts uit hangt aan elkaar strikken (net als je veters). Zoek maar op youTube: "Curls with no heat" en je krijgt heel veel voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lang en eenvoudig en krachtig

Andere antwoorden (3)

Vlechten maken, dan krijg je van die wafeltjes. Of strengen draaien en vastzetten met een haarspeld, maar dat lijkt weer wat op papillotten. Om krullen te maken zal je toch echt een tang of krulspelden moeten gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik laat mijn moeder mijn haar soms invlechten als ik het net gewassen heb,dan maakt ze wel 50 vlechtjes in mijn haar en als het dan droog is het resultaat echt mooi.
Je kan ook droog haar invlechten en dan die vlechtjes natmaken met de plantenspuit oid.
Ik heb zelf ook nog een wafelijzer om slaagjes te maken,dat is natuurlijk net zoiets als een krultang,maar ik vindt het zelf ideaal om m'n haar mee te stylen.
Je kan ook krullen/slaagjes in je haar kneden met speciale stylingsmousse,maar dat is wel ff oefenen.
Zeker als je geen krultang enzo wil gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ging per ongeluk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ging expres ;-)
zondag
12 jaar geleden
@Reinnera als je per ongeluk op het verkeerde duimpje klikt kan je dat gewoon verbeteren door vervolgens op het goede duimpje te klikken.
Na het wassen droog fohnen, was en watergolf rollers erin, even de fohn erop ( langs alle rollers) 10 minuten af laten koelen en rollers eruit. Dan heb je 1 bos krullen. Papillons zijn wel heel erg oud. Dat zijn van oorsprong lapjes stof.

Toegevoegd na 1 minuut:
en anders permanent laten zetten.... Dat blijft zo'n 3 maanden zitten.