Hoe krijg ik een 'gat' rechtsbeneden van mijn nagel weg?

Aan de rechterzijde van mijn middelvinger onderaan laat mijn nagel los, er zit nu een gat ofs. Hoe gaat dit weg.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Het moet bekeken worden door de huisarts, het heeft natuurlijk te maken met de nagelloslating (onycholyse) en moet snel behandeld worden voordat ook andere nagels aangedaan raken.

Je kunt last hebben van een schimmelinfectie (zogenaamde kalknagel) waarbij de nagel loslaat
Bij een nagelloslating (ofwel onycholyse) laat de nagel spontaan en pijnloos los van het nagelbed. Het kan op elke leeftijd ontstaan, maar komt meestal voor bij volwassenen en zowel bij mannen als bij vrouwen. Mensen met lange vingernagels hebben er iets vaker last van.

Meestal zijn meerdere nagels aangedaan. Ook is er kans op infecties of zwartverkleuring van de nagels.

De huisarts kan dit beoordelen en behandelen, dus maandag even een afspraak maken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+, Inderdaad naar de huisarts.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Okee dankuwel! Wat is de behandeling?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Eerst moet er naar gekeken worden om uit te zoeken wat er precies aan de hand is. Daarna hoor je van de huisarts wat je hebt en hoe het behandeld zal worden. Dus eerst naar de huisarts, maandag meteen even bellen.