waarom gebruiken modellen altijd whitening tandpasta als de tandarts dat afraad?

Ik heb met kerst whitening tandpasta gekregen in het kerstpakket, en m'n tandarts raad mij dat af omdat je dan binnen twee weken niks meer kunt eten door overgevoelige tanden. Maar omdat ik ook altijd Hollands Next TopModel kijk zit ik er toch aan te denken dat eens te gaan doen. Maar is daar een extra trucje ofzo voor in de modellen-wereld waardoor hun daar juist geen last van krijgen? Dan zou ik dat trucje ook eens willen uitproberen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zij hebben er waarschijnlijk evenveel last van, maar er zal wel in hun contract staan dat ze het moeten gebruiken om de sponsor een plezier te doen. Dit soort programma's is daar nogal afhankelijk van

Modellen met stralend witte tanden hebben die echt niet gekregen door een whitening tandpasta te gebruiken. De werking van zo'n tandpasta is beperkt en zal de tanden niet echt bleken. Aanslag kan er iets door worden voorkomen omdat de tandpasta het vuil van de tanden aantrekt, of omdat sommige reflecterend werken, maar hij maakt niet wit! De enige manier om tanden echt wit te krijgen is door middel van een professionele gebitsreiniging en evtl. het bleken van de tanden erbij, waardoor de tandkleur zelf lichter wordt, als ze nog niet wit genoeg zijn na de reiniging. Bleken wordt gedaan met waterstofperoxide en dit zit niet in een tandpasta...ook niet als het een 'whitening tandpasta' is. Het is behoorlijk agressief spul en alleen binnen een tandartspraktijk mag dit op bepaalde hoogte gebruikt worden. Bij verkeerd gebruik kan het namelijk brandwonden en overbleking veroorzaken. Het is dus altijd goed om je te laten begeleiden door de mondhygiëniste en vaker te poetsen als je zelf een gelige of soms zelf oranjekleurige aanslag op je tanden hebt. Mits je niet van nature gelige tanden hebt uiteraard, want dat is ook mogelijk. Vaak is verkleuring echter ook een geval van slechte mondhygiëne. Je kunt de gekregen 'whitening tandpasta, echter gewoon normaal gebruiken. Hij zal het glazuur niet extra aantasten ofzo. Er zijn tandpasta's die wat schurender werken, maar hiervoor is regelgeving en hiervan afwijkende tandpasta's mogen in Nederland in elk geval niet verkocht worden.

Bronnen:
https://www.tandarts.nl/nieuws/5476/helpt-...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100