Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg je te donker uitgevallen uitgroei alsnog lichter?

Ik heb een paar weken terug bij de kapsalon haarverf gehaald, Majirel Coolcover. De medewerker raadde mij aan om de 10 met de 8.11 te mengen. Nadat ik dat gedaan had was het resultaat veels te donker! Ik weer terug en toen vertelde ze mij dat daar niets aan te doen is, alleen blonde highlights zetten. Ik wil dat niet.. kan ik niet gewoon weer een 10 er overheen zetten? :)

Toegevoegd na 2 uur:
De rest van mijn haar is dus lichtblond, de uitgroei nu middenblond :(

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt doen wat normaliter bij geverfd haar wordt afgeraden : een vrij agressieve shampoo gebruiken, waardoor de kleur eerder vermindert. Head & Shoulders is zo'n shampoo.

Natuurlijk KUN je proberen je haar een klein beetje bij te bleken met bijvoorbeeld citroensap en een föhn. Aggressievere bleekmiddelen zou ik niet gebruiken, dat kan qua kleur heel raar en verkeerd uitpakken.

In noodgevallen kun je wellicht proberen een keertje te gaan zwemmen (en daarna je haar niet uitspoelen), maar ook dan loop je wel een klein beetje risico dat het haar wat kan verkleuren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geldt dat ook als je je haar lichter hebt geverfd? Ik dacht dat dat was voor als je je haar donkerder hebt geverfd.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding