welke kleur rood is dit?

Ik wil graag mijn haar kleuren maar ik weet niet wat de naam is van deze kleur.
Weet iemand de naam?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor de exacte kleur zou ik de foto's printen en deze mee nemen naar de kapper of de drogist. De precieze naam weet ik ook niet, maar hij is wel vrijwel overal te verkrijgen. Mooie kleur trouwens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.ralkleuren.com/ Deze site kan helpen. Hier vind je kleuren met hun naam.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik zou naar de kapper gaan en misschien kan je hem/haar deze foto's laten zien, zo heb ik dat ook eens gedaan. De kapper hoort wel te weten welke kleur het is. En anders vraag je aan de kapper of hij verschillende kleuren rood wil laten zien en waarschijnlijk staat deze er ook wel bij. De exacte naam weet ik niet.

Antwoorden (8)

Basis is warm donker bruin dan kastanje uit lopend naar mahonie en de punten nog iets je lichter . Dus toch wel mahonie is de overheersende kleur .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een leek. Neem me dus niets kwalijk a.u.b. Maar zijn dat geen bruinachtige kleuren? Terwijl dat paars of rood is.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rood mahonie . Ja mahonie is vaak pittig rood ! Kastanje is iets minder heftig . Kappers praten in kleur nr's maar dat kan per merk verschillen .
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus de aan zet is warm bruin . Dit ziet er prima uit het lijkt mij mahonie over een ongelijke lichtere lengte en punten . Dus om het resultaat te herhalen licht mahonie
Dat kan niemand hier met echte zekerheid beantwoorden.

Het zou mahonie kunnen zijn maar ook vele andere tinten rood. Zolang je niet weet wat de oorspronkelijke kleur van het haar van deze modellen was weet je dat gewoon niet zeker.

Het zou ook heel goed kunnen dat als je precies hetzelfde merk en dezelfde kleur koopt als hier is gebruikt jouw haar achteraf een behoorlijk andere kleur heeft, bijv als jouw haar lichten van kleur was oorspronkelijk.

Alleen als jouw kleur en haarstructuur bijna gelijk zijn aan die van de modellen gaat het er met grotere kans op lijken.

Het is niet voor niks dat bij verven, zelfs bij een drogist, kleurkaarten liggen waar je per kleur het te verwachten eindresultaat kunt zien, afhankelijk van je eigen haarkleur. En zelfs dan geven ze geen garantie.

Het beste ga je op die kaarten kijken of bij jouw haarkleur deze kleur wel te bereiken is.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, maar de kleuren zijn zeker wel te benoemen, zie mijn antwoord. Hoe het uiteindelijk pakt in het haar van de VS is inderdaad niet zeker, dat heeft zoals jij ook al aangeeft te maken met de oorspronkelijke haarkleur. Maar dat bepaalde kleuren er net iets anders uit kunnen zien bij verschillende mensen wil niet zeggen dat het niet meer die kleur is :).
Het lijkt een beetje op de kleur die ik ooit gebruikt heb.
Garniers ''Firy red''. Mijn haar is van nature vrij donker, dus het rood pakte niet zo goed als dat Garnier beloofde. Vandaar dat ik enkel een rode gloed over mijn haar kreeg.

Het ligt er natuurlijk altijd aan wat je natuurlijke haarkleur is. Daarom adviseer ik je om naar de kapper te gaan, of naar een kapperswinkel om wat informatie te krijgen. Zij weten er vaak meer van dan het internet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Geen idee hoe dat heet. Ik ben een man ;-)
Maar het is ca. voor 60 a 65% rood, 35% groen, 35 a 40% blauw.

Toegevoegd na 2 minuten:
je kan ook op een kleurenkaart kijken, bijvoorbeeld deze:
http://www.all-naturecosmetics.nl/c-2028858/haarverf-kleurenkaart/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk gewoon donker rood
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze kleur heet magenta, de 2e afbeelding heeft verschillende links (als je zoekt met google afbeeldingen) waar ze spreken over magenta. Zoek maar eens op google dan kun je zien dat het die kleur is. Maar, voor alle zekerheid zou ik de foto's meenemen naar de kapper om misverstanden te voorkomen.

Toegevoegd na 2 minuten:
De 1e foto wordt omschreven als Cherry Coke Red, dus het zijn 2 verschillende kleuren...

Toegevoegd na 6 uur:
Link naar je 2e afbeelding: http://www.pinterest.com/pin/528539706242113935/ , het bewijs dat dit deze kleur magenta heet en niet iets anders.

Link naar je 1e afbeelding met de juiste benaming voor die kleur:
http://tattoostops.net/9849-dark-cherry-red-hair-fun-to-try-as-temporary-color-one-summer-or

Volgens mij geeft dit precies antwoord op je vraag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Rood haar om snel te zeggen, en anders roodkastanje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee. Kastanje zou zijn chestnut, Cherry Coke is de kleur van die cola soort.
Rood haar is wel heel kort door de bocht, er zijn zoveel verschillende soorten kleuren rood.
Magenta is een soort rood/paars/roze kleur mix. Kastanje rood haar neigt meer naar bruin/rood, terwijl deze afbeeldingen toch duidelijk meer een paars/rood tint laten zien.
Acajou van henna komt in de buurt, gemengd met auburn.
Henna haarkleuringen kan je met elkaar mengen.

http://www.chinese-winkel.nl/folders/hen/henna.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dit is bordeaux rood.
https://www.google.nl/search?q=bordeaux+rood&newwindow=1&biw=1280&bih=646&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=xCcQVLeECsS0PIXtgZgG&ved=0CCAQsAQ