Is het normaal dat dit uit mijn haar komt?

Ik heb de laatste tijd veel haren die spontaan uitvallen of loszitten in mijn haar. Meestal met een witte onderkant (Wortel?)
Ik leef gezond, ik weet niet wat er scheelt.
Ik maak me zorgen ;(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Kan gewoon wat talg zijn
Ritsuka
11 jaar geleden
Haauitval van 80-100 haren is trouwens normaal.
Nu let je er meer op
Ritsuka
11 jaar geleden
Op de foto lijkt het wel roos of zo.
Gebruik je torvallig gel of wax elke dag? Lunnen ook resten daarvan zijn, ga eens een weekje zonder haarstylingproducten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, ik gebruikt hoogstens eens gel in het weekend of wanneer ik vind dat mijn haar niet goed ligt, dus nu en dan. Ik maak me wel eerder zorgen om de haren die uitvallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je een man of een vrouw?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Man - 22 jaar
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zit je veel binnen. Tis tegenwoordig erg droog binnen daar kan de haaruitval ook door komeb

Antwoorden (2)

Het witte gedeelte is inderdaad de haarwortel. Het is wel normaal dat je haren verliest op een dag, en het ligt natuurlijk aan het type haar dat je hebt of je dat erg merkt of niet (lengte, krullerig, etc.). Denk ook eens aan de haarproducten die je misschien gebruikt en welke daarvan recent veranderd zijn.
Als het veel haar is, vaak voorkomt en je er niet prettig bij voelt, kun je het best even naar een kapper of misschien zelf naar de huisarts gaan om advies in te winnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat is heel normaal.

Je hebt in meer of mindere vorm last van roos.
Dat komt heel veel voor en daar is niks geks of engs aan.
Roos is een vorm van eczeem op het behaarde hoofd. Het betreft een variant van seborrhoïsch eczeem, dat ook elders op het lichaam kan voorkomen. Talloze mensen hebben last van roos. Er is sprake van een lichte ontsteking van het behaarde hoofd, waardoor de hoofdhuid gaat schilferen en jeuken.

In de bron vind je de dermatologische uitleg.
http://www.huidinfo.nl/roos.html

Maar je kunt ook gewoon bij Kruidvat een anti-roosshampoo gaan kopen en daarmee wordt het waarschijnlijk een stuk minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die roos blijft maar komen, er is geen einde aan wanneer ik door mijn haar wrijf. Misschien ben ik er teveel met bezig? Ik was mijn mijn haar eigenlijk alleen maar met water want de meeste shampoos drogen mijn haar en waarschijnlijk ook mijn hoofdhuid uit. ik maak me meer zorgen om de haren die ik verlies..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen anti-roosshampoo gebruiken. Deze drogen je hoofdhuid voornamelijk uit. Beter is een babyshampoo te gebruiken. Verdee een prima antwoord!
@Tubbs, zoals je in de antwoorden kunt lezen is het heel normaal om haren te verliezen. Hou even in de gaten dat het geen 'bossen' haar worden. Dan is het verstandig contact op te nemen met je huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je helemaal geen shampoo gebruikt, zal het talg op je hoofdhuid nooit helemaal weg gaan. Dat zie je.