welke creme moet je halen bij de huisarts voor permanente make-up?

bij salons wordt aangeraden om voor het zetten van pmu (met name wenkbrauwen) n creme te verdovende creme te halen bij de ha.

hoe heet deze creme? en weet iemand de samenstelling? (werkzame stoffen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (2)

Emla creme, een uur van te voren aanbrengen en dan afdekken met speciale pleister, die bij de tube in de verpakking zit, of met huishoudfolie.
Als je irritatie krijgt van de creme, niet langer gebruiken.
Ik dacht dat de werkzame stof lidocaíne is.

Toegevoegd na 1 minuut:
er zit ook prilocaïne in
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn duizend-en-één toepassingen voor het gebruik van een verdovende zalf met lidocaïne of lidocaïne + prilocaïne, zoals aambeien, kleine medische ingrepen op of net onder de huid, doorkomende tandjes en kiezen bij baby’s, het zetten van tattoos en piercings, te snel klaarkomen etc. In al deze gevallen kan verdovingszalf of verdovingscrème handig zijn.

In dit artikel vind je een overzicht van situaties en aandoeningen waarbij deze verdovende crèmes kunnen worden gebruikt, inclusief de zogenaamde ‘black label’ toepassingen (toepassingen waar de verdovende crèmes en zalven eigenlijk niet voor gemaakt zijn, maar wel prima werken en niet gevaarlijk zijn voor je gezondheid).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vandaag toenvallig op mijn huid gekregen in het zkh.
Werkt wel goed! Een uur wachten en het is licht verdoofd;)