Om mijn haar lichter te maken dan de verpakking hoelang moet de haarverf intrekken?

ik heb blond haar en wil mijn haar verven in chocoladebruin,maar ik vind die kleur op de verpakking te donker, moet ik dan de intrektijd verlengen of verkorten om de kleur lichter te doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Inekez1
7 jaar geleden
Zeker niet langer laten intrekken. Kun je niet beter een andere verpakking kopen met een kleur die je wel mooi vindt? En het dan gewoon volgens de gebruiksaanwijzing gebruiken.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Helemaal die kleuring niet gebruiken, als je het korter laat zitten, heb je kans dat de kleur nog niet tot ontwikkeling is gekomen, waardoor het resultaat een groot vraagteken wordt, bovendien is dat funest voor je haar, omdat het haar dan niet de tijd heeft gehad de schubben te sluiten , langer laten zitten veranderd de kleur niet.
Het is de vraag of het wel met 1 kleur gaat lukken, meestal moet je van licht naar donker opbouwen, maar het is natuurlijk mogelijk dat je geen licht-, maar midden-, of donkerblond hebt, in dat geval speelt dit probleem niet, de meeste donkere thuiskleuringen zijn niet geschikt voor licht blond haar, of dat zo is, zie je op de zijkant van de doos, op de fotootjes met haarkleur en resultaat. Is jouw haarkleur lichter dan de lichtste kleur, dan is de kleur die het gaat worden onvoorspelbaar, omdat deze kleuring niet geschikt is..
Ga op zoek naar een kleur die je aanstaat en let erop of het wel kan op jouw haarkleur.
Eventueel kun je de kleur nog mengen met een andere lichtere kleur, maar dan is het moeilijk in te schatten wat het eindresultaat wordt.

Antwoorden (1)

verkorten zodat het niet genoeg tijd heefd om in te trekken.