Heeft het effect als je je haar gewoon wast met water

Ik heb last van vet haar, dus ik was het nu om de 2 dagen, maar ik ga nu elke dag naar het strand en was me haar niet, (gewoon de sproeier eroverheen) dus het gaat nu zo: wassen, met water, met water, wassen. Heeft het gewoon afspoelen van mijn haar effect op het vette haar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het haar en de hoofdhuid worden er niet schoner van.

Je hebt shampoo nodig om vet haar weer schoon te krijgen. Steeds weer opnieuw water over je haar en daarna afdrogen kan het wel steeds vetter maken.

hoe vaker je het wast, hoe sneller het vet wordt. probeer eens in de vakantie bijvoorbeeld een paar weken je haar niet te wassen, alleen maar met water te spoelen en dan na 2 a 3 weken weer een keertje wassen : een wereld van verschil. let op dat je niet hele agressieve shampoo gebruikt. als je vakantie viert aan zee, wordt je haar gebleekt en droogt het uit door zout water, dat helpt ook al ! succes.

Met heet water spoelt het vette er wel een beetje van af. Met koud water niet.

Ik had vroeger altijd last van roos en vet haar, ongeacht welke shampoo ik ook gebruikte. Op een gegeven moment kwam ik tot de overtuiging dat al die chemische rommel in die shampoo`s niet gezond is. En ik stopte radicaal met shampoo en waste mijn haar voortaan elke dag alleen nog met gewoon warm water onder de douche. Binnen een paar maanden waren alle problemen met roos en vet haar volledig verdwenen...!! Dus naar mijn idee en ervaring heeft het een positief effect om je haar alleen nog maar met water te wassen. Voor mij geen shampoo meer!!! Wil het gratis niet hebben!!!!!

Vergelijk het met borden met etensresten afspoelen. Met koud water krijg je het grofste vuil eraf. Met warm water krijg je ook het vet eraf. En met afwasmiddel (vergelijk shampoo) gaat het vet er sneller af.

De shampoo van de aldi voor vet haar werkt bij mij heel erg goed, ik heb namelijk hetzelfde probleem. Te veel wassen is ook niet goed voor je haar.

Het wassen met water zal niet zoveel effect hebben, je spoelt hiermee het zand en zout uit je haren wat prima is. Het iedere dag zwemmen in zeewater daarentegen zal een gunstig effect hebben op je vette haren hebben. De meest voorkomende oorzaak van vette haren is namelijk niet geheel uitgespoelde shampoo en conditioners en andere stylingproducten. Zout (o.a. uit zeewater) zuivert juist. Het haar zal door de zon en het zeewater wel stugger, droger, lichter van kleur en mogelijk minder aangenaam ruiken.

Nee, het vuil blijft namelijk gewoon nog in het haar zitten. Je kunt het beter 1 keer per week met shampoo wassen, dat is al voldoende wil je niet te vaak shampoo gebruiken.

Ik begrijp niet waarom mensen beweren dat te veel wassen slecht is voor je haar. Je haar is namelijk dood en shampoo maakt dat echt niet erger. Wat wel is is dat shampoo erg slecht is voor je hoofdhuid. En je je hoofdhuid als waren verslaafd maakt aan wassen. Maar als je dat erg vind dan zou je ook niet elke dag je lichaam moeten wassen want daar zit precies de zelfde rotzooi in. SLS of SLES. Nu ik dit zo lees kom ik toch wat onaardig over sorry daar voor. Ik begrijp je probleem met vet haar. Maar heb zeker wat tips. Waar je op kan letten is of er in je shampoo en of cremespoeling siliconen zitten. Die maken je haar vlug vet en dat is nou net niet wat je wil. Zeker in een shampoo een dikke no no. Om het je makkelijk te maken staan ze in allemaal moelijke namen op je flessen shampoo en cremespoeling geschreven. Let op cone of xane. Maak je geen zorgen je hebt echt goedkopen merken zonder dit. Als je wil kan ik je wat merken sturen. Verder kan je ook zonder shampoo wassen dat heet dan co-only. Het klinkt een beetje raar maar ik heb het zelf 4 weken uitgeprobeerd om het te testen en je haar word er echt gewoon zuiver van. Wel moet je even goed de uitleg lezen. Maar heb er een filmpje van bij gedaan. Wassen met water werkt ook maar dan moet je wel echt je best doen met je vingers. SLS zorgt er voor dat het zo er uit gaat dat doet water niet. Succes er mee.

Bronnen:
http://www.beautygloss.nl/2011/10/15/filmp...

Met water spoel je het ergste vuil wel uit je haar. Loszittend zand ook, lijkt me. Maar het ontvet het niet. Op een gegeven moment gaat het toch een beetje kriebelen, lijkt me? Gewone shampoo stript je haar van vuil en vet. Je houdt een kale haar over. Zoals inmiddels bekend, niet erg goed (ook niet slecht, hoor) voor je haar en inderdaad: hoe vaker je was met gewone shampoo: hoe sneller vet het weer wordt. Altijd verzorgende conditioner gebruiken bij deze shampoos (zodat er weer een beschermlaagje over ja haar komt)! Shampoos zonder sulfaten (zoals te koop bij The Body Shop bijv.) wassen in principe minder goed schoon dan de gewone shamoos. Daar merk je niets van. Het is schoon, maar er blijft een heel klein beetje vet over rond het haar, dat je haar beschermt. Nogmaals: hier merk je niets van. Een conditioner is eigenijk niet eens nodig, maar kan wel natuurlijk.

als je een klein scheikundig proefje doet en je gooit water en vet bij elkaar in een bak zie je dat het water zich scheid van het vet. Water mengt niet met vet. Hoe dan wel? Je hebt dan zeep nodig, een basisch schoonmaakmiddel. Hierdoor word het vuil uit je haar weg gehaald en het vet opgelost waardoor het vet mee weg spoelt met het water. Dus een beetje shampoo kan geen kwaad ;)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100