Is Vanish op je hand gevaarlijk?

Net toen ik mijn bloes aan het wassen was, kwam er een grote druppel vanish op mijn handen. Op de verpakking staat dat het helemaal niet op de handen mag komen. Kan dit kwaad?

5 jaar geleden
11.8K

Antwoorden (2)

Op de verpakking staat waarschijnlijk het logo dat het bijtende stoffen bevat. Als dat teveel is is het niet goed, maar over het algemeen zorg je wel dat dat niet teveel is, want dat bijten wil je niet lang voelen, dus dan spoel je het wel af. een druppel kan geen kwaad, gewoon goed afspoelen. In zo'n druppel zit niet zo veel vanish opgelost, het zou slechter voor je handen zijn als je ze inwrijft met dat spul
5 jaar geleden
Het kan bijtend en irriterend voelen. Er zit namelijk waterstofperoxide in. Hopelijk heb je het direct afgespoeld onder een lauwe kraan.

De ene persoon heeft een gevoeliger huid dan de andere, dus het kan dat jij er niks of weinig van merkt. Maar beter draag je de volgende keer bij gebruik van dat goedje ter bescherming van je handen toch huishoudhandschoenen.
Amadea