Kan haarverlies erger worden als je je haar vaak in een strakke paardenstaart draagt?

Of zo'n hoge knot,boven op je hoofd.
Ik hoorde dat ik dat beter niet kan doen en me haar beter los kan dragen.
Ik heb wel een pijnlijke hoofdhuid s'avonds alsof ik beurse plekken op me hoofd heb.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, haaruitval krijg je daar niet van, het kan wel erger lijken, omdat je haar door het trekken afbreekt en op den duur elastiteit verliest, je kunt je haar vergelijken met een elastiekje, in eerste instantie kun je eraan trekken en komt het terug in model, als je dat vaker doet, dan komt het elastiekje op een gegeven moment niet meer terug in model, het blijft langer, dat gebeurd met je haar ook, door de knot blijven al die afgebroken haren tussen de haren in je knot zitten en vallen tussen je haar uit, zodra je de knot verwijderd. Het ligt dus niet aan het uitvallen, maar aan het afbreken van je haar. Bij los hangend haar breekt er ook wel eens een haar af, maar die valt er dan gelijk tussenuit, waardoor het met een knot erger lijkt en het lijkt alsof je haar uitvalt.

nee, maar je je haarlijn gaat wel veel meer naar je achterhoofd waardoor die haren op je voorhoofd wegggaan

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100