Kan haarverlies erger worden als je je haar vaak in een strakke paardenstaart draagt?

Of zo'n hoge knot,boven op je hoofd.
Ik hoorde dat ik dat beter niet kan doen en me haar beter los kan dragen.
Ik heb wel een pijnlijke hoofdhuid s'avonds alsof ik beurse plekken op me hoofd heb.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.9K
Ritsuka
10 jaar geleden
Als je hoofdhuid heel pijnlijk is, zit het denk ik te strak.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, ik krijg ook al een pijnlijke hoofdhuid bij een losse staart, dus daar ligt het denk ik niet aan.
Maar OT; De kans dat je haar (door al de gevouw en gedraai) afbreekt wordt een stuk groter. Mijn zusje droeg zelf ook altijd een knot en die is laatst opeens een plukje haar verloren... Los haar is sowieso altijd beter, dus gewoon lekker laten wapperen ;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik probeer het niet te strak te doen daar heb ik sowieso last van na een paar uur.
En als je het er dan uit haalt doet echt pijn,bij mij tenminste.
Ik draag me haar niet zo vaak los omdat het heel lang is en dat is soms lastig en dan moet ik het weer een paar keer per dag uitkammen,gewoon niet makkelijk.

Antwoorden (2)

Nee, haaruitval krijg je daar niet van, het kan wel erger lijken, omdat je haar door het trekken afbreekt en op den duur elastiteit verliest, je kunt je haar vergelijken met een elastiekje, in eerste instantie kun je eraan trekken en komt het terug in model, als je dat vaker doet, dan komt het elastiekje op een gegeven moment niet meer terug in model, het blijft langer, dat gebeurd met je haar ook, door de knot blijven al die afgebroken haren tussen de haren in je knot zitten en vallen tussen je haar uit, zodra je de knot verwijderd. Het ligt dus niet aan het uitvallen, maar aan het afbreken van je haar. Bij los hangend haar breekt er ook wel eens een haar af, maar die valt er dan gelijk tussenuit, waardoor het met een knot erger lijkt en het lijkt alsof je haar uitvalt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb haaruitval gehad door vitamine en eiwittekort,het is dus echt haar dat uitvalt,niet dat het afbreekt.
Maar nu hoor ik dus dat het slecht is zo'n strakke staart of knot en als ik het eruit haal heb ik een hele hand vol lange losgelaten haren.
Als ik me haar loslaat hangen
is het wel minder,lijkt het.
Het klit ook heel erg doordat die losse haren in de knoop raken en dan trek ik er weer meer haar uit.
Ik heb anti-klit spray gekocht maar het helpt niet echt.
Weet jij misschien een goed anti-klit middeltje?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik weet jouw achtergrond, dus ik vermoedt dat het een combinatie is van haaruitval en afgebroken haar. Als anti klitspray gebruik ik wel eens Gliss kur hair repair antiklitspray, een goede spray maar de vloer van de badkamer wordt er wel glad van, ik leg tegenwoordig een grote handdoek onder m'n voeten voordat ik ga spuiten. Verder prima product (naar mijn mening).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tip crea!
Ik heb net Gliss Kur hair repair met liquid keratin gekocht en er staat op dat je haar dan meteen goed doorkambaar is na gebruik.
Wel duur €6 voor een flesje,maar ja als het werkt ben ik blij.
Ziet er wel vreemd uit hè dat spul,doorzichtig oranje met een soort schuim bovenop,maar ik lees dat je het elke keer voor gebruik moet schudden.
Ik ga het zo gelijk proberen:)
nee, maar je je haarlijn gaat wel veel meer naar je achterhoofd waardoor die haren op je voorhoofd wegggaan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
huh?