Kan je bodybutter op je gezicht smeren?

In bodybutter zit parfum. Van parfum kan je een parfumallergie krijgen. Wat inhoud dat je allergisch bent voor alle make-up met parfum. Dat wil ik niet. Maar weten jullie of je de bodybutter gewoon op je gezicht kan smeren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.8K

Het beste antwoord

Ja, het kan wel, maar in verschillende bodybutters zit ongeveer de dubbele hoeveelheid parfum verwerkt als in gezichtscremes.
Je zou kunnen overwegen om baby bodybutter te gaan gebruiken voor je gezicht, dat is veel milder.

Overigens,
niet in elke bodybutter zit parfum. Bijvoorbeeld bij de Body Shop verkoopt men het zonder parfum, en in natuurvoedingswinkels ook. En het ruikt evengoed verrukkelijk maar daar gebruiken ze andere ingredienten voor.
Dus dat zou een goed alternatief zijn.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De kans dat je een parfum allergie krijgt is niet zo groot, bodybutter op je gezicht zal deze kans niet vergroten.
Als je geen extreem gevoelige huid hebt kan het prima.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan, maar het is niet aan te raden. De huid van je gezicht is totaal anders dan de huid van de rest van je lijf. De huid is dunner en veel gevoeliger. Body butter is niet gemaakt voor je gezicht. Alleen op je gezicht middeltjes smeren die daarvoor bestemd zijn dus.

Overigens kun je gezichtscreme wel als handcreme gebruiken of op je ellebogen voor een extra zacht effect...