Waarom kan je haarverf niet gebruiken om je wenkbrauwen te verven?

Op het doosje staat:niet voor gebruik op wenkbrauwen en wimpers.
Ik heb het toch geprobeerd op me wenkbrauwen maar ik zie geen verschil,hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
6.9K

Antwoorden (1)

De belangrijkste reden daarvoor is dat de huid rond je ogen en je ogen zelf erg gevoelig zijn. Haarverf is een agressief goedje. Bovendien liggen je wenkbrauwen dicht op de huid en moet haarverf langer inwerken dan speciale wenkbrauwverf. De huid komt daardoor veel meer met de verf in aanraking. Je kunt daardoor snel irritaties en uitslag krijgen. Omdat het haar op andere plaatsen dan op het hoofd vaak gevoeliger is zou je door de haarverf het haar tot in het haarzakje kunnen beschadigen waardoor het haar gaat uitvallen. Kortom: je kunt het beter niet doen.

Je hebt het nu blijkbaar maar kort laten inwerken, en merkt daardoor geen effect. Gelukkig maar. Volgende keer toch speciale wenkbrauwverf gebruiken!
Amadea