Hoe lig je comfortabel in bad?

Sinds kort beschik ik over een bad, die al voorzien is van een nekkussen en antislip mat. Maar eigenlijk ben ik nog opzoek naar een "kussen" voor onder mijn benen. Een soort "wig" of "wedge" maar ik vind alleen maar producten voor in bed of stoel (auto/rol/bureau). Iemand tips waar zo iets te krijgen is of ander tips voor comfortabel in bad liggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
5.1K

Antwoorden (2)

Het is niet wigvormig maar lijkt mij wel lekker zitten in bad mogelijk te maken: met https://www.hulpmiddelwereld.nl/opblaasbaar-badkussen
6 jaar geleden
Ik legde vroeger altijd 2 opgerolde handdoeken in het bad als voetensteun. Daar was mijn moeder niet zo blij mee in verband met extra was, maar het lag prima.

Tegenwoordig gebruik ik een kruik, zo'n flexibele waterzak. Gewoon vullen met badwater zodat 'ie niet gaat drijven, of juist lucht erin zodat 'ie wel gaat drijven en je een zachte steun hebt als je met je voeten op of tegen de badrand zit.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wat een comfortabele houding is verschilt per persoon en per bad. Als ik in de meest comfortabele houding in bad lig, steken mijn knieën en schouders (en hoofd) boven water uit. Dus van tijd tot tijd moet ik van houding wisselen om alles warm te houden. Ben je niet zo groot of heb je een heel ruim bad, dan heb je eerder extra steun nodig om te voorkomen dat je juist te ver onder water komt.