Kan je met heet water met soda de ingroeiende nagels van je tenen zodanig zacht maken dat je ze uit je vlees kan krijgen?

De nagels van de tenen naast mijn grote tenen groeien een beetje in en dat doet zeer. Kan je door met je voeten in een bak met heet sodawater te gaan zitten die nagels zacht maken zodat je ze makkelijker uit je vlees krijgt? Of is er misschien een andere methode afgezien van een pedicure?

7 jaar geleden
2.9K
Rieneke1
7 jaar geleden
Waarom geen pedicure? Bij ingroeiende nagels worden voetenbadjes met soda ontraden: je tenen worden er week van waardoor de nagels nog makkelijker ingroeien.
zondag
7 jaar geleden
Omdat een pedicure 45 euro kost Rieneke. 45 euro is 100 gulden, besef je dat wel?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In mijn ervaring maakt lang weken in heet water (hoeft geen soda in, gewoon een heet badje) de pijn alleen maar erger, maar op het moment dat je het haast niet meer uit houdt, is het inderdaad wel tamelijk eenvoudig de ingegroeide nagel af te knippen en de punt er uit te trekken. (Mits je goed bij je voeten kan ; dat is bij mij altijd een beetje het probleem omdat ik één heup niet goed naar buiten kan draaien).
Maar volgens mij is dat meer omdat de nagel zacht is dan het vel om je teen. Pedicure kan misschien duur zijn, maar het is op een gegeven moment als je net een beetje pech hebt wel een stukje van je gezondheid, en met zelf klooien kun je wel degelijk schade aanrichten. Je gaatjes in je tanden vul je ook niet zelf. Ik geef het geld liever uit aan de pedicure dan aan de kapper ;-)
tinus1969
7 jaar geleden
@zondag, denken in guldens is zooo 2001. (positieve kant; mijn salaris in guldens klinkt best goed).
Ritsuka
7 jaar geleden
de huisarts heeft bij mij eens geholpen met een ingegroeide teennagel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoezo 45 euro voor een pedicure.
http://www.pedicurehermitage.nl/12/prijslijst.html
Is maar 15 euro voor alleen het behandelen van een ingegroeide teennagel.
Zoiets is er misschien ook bij jouw in de buurt.
zondag
7 jaar geleden
@Marleen, Mister Bean vult de gaatjes in zijn tanden wel zelf hoor. ;)
@Tinus, ik denk allang niet meer in guldens maar om écht te voelen hoe duur iets is reken ik het soms om in guldens. Dan schrik je je rot, of juist niet zoals met jouw salaris. Dan besef je ineens wat voor riant salaris je wel niet hebt.
ronron1212
7 jaar geleden
@zondag er word je hier zeer goed advies gegeven ga naar een pedicure en ja misschien is dat veel geld voor je.Het is in elk geval beter dan door te lopen met een ingegroeide teennagel. Dus gewoon luisteren. Mister Bean gaat overigens gewoon naar een tandarts.
Rieneke1
7 jaar geleden
Zondag, wat rondvragen is verstandig, een pedicurebehandeling moet ook kunnen voor rond de 30 euro. Je kan ook eens kijken wat je bij een podotherapeut vergoed krijgt?
Ivana
7 jaar geleden
Ingegroeide nagels ontstaan vaak door verkeerd knippen. Een goede pedicure of podotherapeut zet er tijdelijk een beugeltje onder zodat de nagel niet meer ingroeit. Na verloop van tijd wordt de nagel dan op de juiste wijze geknipt en is het leed geleden. Het kan ook komen door verkeerde schoenen. Een podotherapeut vraagt ook om je dagelijkse schoenen mee te nemen, dan velt ze daar een oordeel over en geeft advies.

Antwoorden (1)

Jazeker kan dat (met of zonder soda) , maar het is niet raadzaam. Bovendien is het een immer weerkerende klus die het probleem niet verhelpt.

Verstandig is om eerst bij de huisarts te informeren of het iets anders is of een andere behandeling behoeft.
Zo niet, toch maar naar de pedicure, maar dan wel een betaalbare.

Mijn pedicure kost €24 en daarvoor krijg je de volledige behandeling ...wat er ook nodig is. Kom je alleen om je nagels te laten knippen, of heb je vreselijke eeltgroei of heb je iets specifieks ( ivm diabetes bijv. > let op de Diabetes aantekening! niet iedere pedicure heeft deze) aan behandeling nodig : dezelfde prijs.

Zoek in je buurt naar een betere pedicure, bij mij zijn er ook 'dure' van 48euro - ca. 10 jaar geleden al! of 35euro een ander 'winkeltje dat rijk van mij dacht te worden. Even shoppen dus.

Informeer eens bij een verzorgingshuis, daar is altijd een pedicure en in de meeste gevallen kun je daar ook terecht.

Ga liever naar de pedicure dan zelf hier mee te klooien, echt! :)