Verbrand in mijn gezicht, iemand tips om deze roodheid te verminderen?

Maandagochtend ben ik onder de zonnebank gegaan voor het eerst: 20 min op 1100 watt. Ik heb geen creme gedaan. Misschien wat dom maargoed, te laat. Nu is het woensdag en is nog steeds mijn hele gezicht knal rood.. Morgen moet ik werken maar foundation kan het gewoon echt niet dekken. Dan lijkt het alsof ik heel me gezicht heb geklad met blush. Iemand tips om deze roodheid te verminderen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
8 jaar geleden
lijkt mij ook geen goed idee om foundation op verbrande huid te smeren

Antwoorden (1)

Aan vertellen wat er mis is gegaan heb je nu niet veel, daarom deze tip:
Ga naar een drogisterij/parfumerie en laat je adviseren over camouflage, ik denk gezien je omschrijving dat je het beste af bent met een groene camouflage, in de vorm van een poeder, foundation, of stift, zij kunnen je gezicht zien en bepalen wat de beste keus is. Enne... ga de volgende keer naar een professionele zonnestudio, waar ze juist advies geven over hoelang je met je met jouw huidtype onder het apparaat kan.

Toegevoegd na 2 minuten:
Vraag ook naar een hydraterende dagcreme, dat heeft je huid nu nodig, geef daar niet meer aan uit dan je budget toelaat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oke dankjewel, voor de camouflage ga ik nu niet aangezien ik dan liever een dag met een iets roder gezicht rond loop dan ik allemaal geld uitgeef aan nieuwe foundation etc.. Toch bedankt, de hydraterende creme ga ik zeker doen.
Rieneke1
8 jaar geleden
Goed advies weer crea.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hebt gelijk dat je besloten hebt gewoon je rode gezicht te laten zien, iedereen doet wel eens iets wat niet zo verstandig blijkt achteraf, vertel gewoon wat er is gebeurd als iemand erom vraagt, dan voorkom je dat er onwaarheden over de oorzaak rondgaan op je werk. Je kunt niets anders doen aan de roodheid, de huid moet zichzelf herstellen, dat heeft een paar dagen nodig. Een zonbescherming is niet gebruikelijk te gebruiken onder de zonnebank, om te voorkomen dat je verbrand, moet je beginnen met een paar minuten (afhankelijk van je huidtype) en de keren daarop verleng je die tijd elke keer iets. Ondanks dit foutje, fijne dagen.
Bedankt Rieneke.