Zijn er mogelijkheden om de hoofdhuid langdurig te kleuren? Zoals tijdelijk gebeurt bij haar verven, maar dan langer.

Ik heb erg dun haar en je ziet de hoofdhuid erdoorheen schijnen. Als je je haar verft, kleurt je hoofdhuid (meestal) ook mee in diezelfde kleur. Dit effect wast snelt weer weg. Maar tijdens die periode valt het minder op dat het haar dun is, omdat je de hoofdhuid minder ziet.

Is er een manier om je hoofdhuid langduriger een dergelijke kleur te geven zonder elke keer je hele haar te moeten verven?

Ritsuka
8 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Al eens gedacht aan extensions in de vorm van een matje, die je net als een haarband indoet, of met behulp van klemmetjes? Deze kun je vinden van echt, of imitatiehaar en kunnen op lengte worden geknipt, zijn onzichtbaar voor anderen en vullen de plekken waar je hoofdhuid tussen de haren te zien is op. Hier een voorbeeld van imitatiehaar, om even te zien waarover ik het heb:
http://www.trend-style.nl/index.php/aextensions/clip-in-haarmatten-10-cm
De hoofdhuid verven lijkt mij niet goed voor de huid en is voor zover ik weet niet in andere vormen te koop dan make-up/grimeerproducten of tatoeage inkt.
Ritsuka
8 jaar geleden
Ik ken zo'n haarstukje met klemmetjes, mijn moeder draagt zoiets. Maar ik wil het liefst zo lang mogelijk mijn eigen haar houden, uiteindelijk moet ik daar ook naartoe (Alopecia Androgenetica).
Ritsuka
8 jaar geleden
Het gaat echt om het stuk vanaf voorhoofd recht naar achteren, de middenscheiding zeg maar. Zit een kale plek vooraan en de scheiding zelf is erg breed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan ontkom je inderdaad niet aan een haarstukje op een gegeven moment, ik kan me voorstellen dat je daar niet naar uitkijkt. Er zijn mogelijkheden met extensions die door het haar heen zitten, ook in de vorm van een matje, maar niet vastgezet met clipjes, je eigen haar blijft dus ook zichtbaar, informeer eens bij een haarwerker/kapsalon die haarwerken maakt naar de mogelijkheden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het enige dat ik kan bedenken (maar ik zou het zélf nooit doen als ik een vrouw geweest zou zijn) is een tatoeage.

Antwoorden (2)

Er bestaan spuit bussen die met een poeder de hoofdhuid kleuren . Maar dat is na 1x wassen weg . Dan denk ik aan iets wat ik alleen van horen zeggen heb dat is huid henna dus henna waar op de huid mee wordt getekend dan daar de donkere zwarte of bruine soort van . Dat blijft zelfs op je arm wel 3 weken zitten . Maar dan kleur je ook je haar .?!? Kleuren Vd hoofdhuid zoals ook wenkbrauwen worden getatoeëerd tja zou ook kunnen maar wordt weer te definitief . Dan extensions nee !! Bij fijn haar dat trekt je haar er uit :( wel wat Crea adviseert er bestaan netjes waar je eigen haar doorheen getrokken wordt en waar haar aan vast zit . Ik heb het al jaren niet meer gezien maar een goede haarwerker zou het moeten weten . Succes
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+ Goed antwoord, alleen de henna op de huid kan ernstige allergische reacties veroorzaken.
http://www.huidarts.com/huidaandoeningen/allergie-voor-henna/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is ( helaas ) helemaal waar .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien kun je je huid kleuren met bruinen zonder zon middelen, zie mijn antwoord.
Er bestaan 'bruinen zonder zon' middelen, meestal op basis van caroteen, die de huid kleuren. Als je die zonder probleem kunt gebruiken op lijf, armen en benen, lijkt me dat je die ook zou kunnen gebruiken op je hoofdhuid. Vroeger hadden deze middelen geen beste reputatie maar gelukkig is dat nu anders. Het lijkt me zeker de moeite waard om het eens te proberen. En er bestaat (zie de bron) een mogelijkheid om de tint van je huid ongeveer zelf te bepalen. De werkingsduur is circa een maand. Er kan een zwak geurtje blijven hangen maar dat zou je met een deo of parfum wel kunnen oplossen, lijkt me. Succes ermee.

Toegevoegd na 3 minuten:
De moderne zelfbruiners werken met DHA in plaats van caroteen en ze worden op de markt gebracht door merken met goede naam zoals Dove en Nivea. Die hebben een naam te verliezen dus ze zullen wel uitkijken om rotzooi te verkopen...