Kun je een moedervlek verwijderen met appelazijn?

Ik heb een moedervlek die ik niet mooi vind en ik me een beetje voor schaam, ik vind het overbodig om hem te laten verwijderen. Maar ik had gelezen dat appelazijn het kan laten verdwijnen/verminderen. Dat je er bijvoorbeeld dagelijks met een wattenstaafje met appelazijn op moet doen. Werkt dit?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
12.3K
Pieterke
4 jaar geleden
Dat schijnt wel mogelijk te zijn maar het is toch beter het door een arts te laten doen. Die kan ook beoordelen of de moedervlek goedaardig of kwaadaardig is. Het laten verwijderen is echt een fluitje van een cent weet ik uit ervaring.

Antwoorden (2)

Volgens de site van Gezond Leven (eerste link) kan dat inderdaad met appelazijn en zijn er nog veel meer natuurlijke middeltjes. Toch is het beter om de huisarts te laten kijken. De huisarts kan het zelf doen en dan het weefsel laten onderzoeken, maar hij kan je ook doorsturen naar de dermatoloog. Je bent dan in ieder geval zeker, dat het goed en veilig gaat. (tweede link)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat kan bij verhoogde moedervlekken, als je van risico’s houdt. Je hebt grote kans dat je de moedervlek ruilt voor een open wond of litteken of dat deze alleen maar opvallender wordt.
De veiligste manier om een moedervlek te laten verwijderen, is door een arts. Die kan eerst checken of de vlek goedaardig is.
Je schamen voor een moedervlek is jammer: imperfecties zijn vaak juist heel mooi.
Sommige modellen zijn juist bekend vanwege hun moedervlek(ken), dat maakt ze uniek.
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Oke.. of zijn er ook wat veiligere middelen? Het compleet laten verdwijnen is niet noodzakelijk.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
En het zit niet op mijn gezicht.
SimonV
4 jaar geleden
Nee, er bestaat geen veilig middel. Als je zelf met een kwaadaardige moedervlek aan de gang gaat, bestaat de kans dat kankercellen zich door je lichaam verspreiden en levensbedreigend worden.
Het kan overigens zijn dat je met je vlek naar de huisarts MOET, voor je eigen gezondheid.
Zie voor kenmerken:
https://www.kanker.nl/kankersoorten/melanoom/wat-is/hoe-herken-je-een-melanoom