Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe verzorg ik afgeschoren huid?

Heyy, ik heb gisteren een redelijk groot stuk huid afgeschoren van mijn been met een scheermesje tijdens het scheren, ik heb al calendula zalf erop gesmeerd. Alleen ben ik bang dat als ik ga slapen dat het vol gaat hangen met vuil & gaat infecteren dus heb ik nu een compres erop gelegd & er verband rond gedaan, in de dag haal ik het er af om het te laten luchten. Zou ik nu de volgende nacht het gewoon kunnen open laten zonder dat het gaat infecteren ? Of laat ik er het best een windel omheen zitten tijdens de nacht ? Dankje alvast voor het antwoord :)

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
2.5K
tinus1969
3 jaar geleden
Wat vind jij een redelijk groot stuk huid? 10 bij 10 centimeter?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het best kun je dergelijke wonden beschermen met een eilandpleister. Deze zijn er in verschillende maten en te koop bij de drogist. Voor de grotere pleisters moet je bij de apotheek zijn.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Oh super dankjewel ! Mag deze soort pleister er gewoon op blijven zitten dan (natuurlijk om de zoveel tijd vervangen door een nieuwe pleister) tot het genezen is ?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding