Hoe krijg ik deze vlekken weg na het zetten van mijn tattoo?

Ik heb gisteren een tattoo laten zetten, alles is goed verlopen, ik smeer het regelmatig in met Bepanthen.
Alleen heb ik nu vlekjes op mijn knokkels van de afgeveegde inkt.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
3.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een heel groot plaatje op je hand, maar jij maakt je zorgen om je knokkels die een beetje onder de inkt zitten?
Amadea
6 jaar geleden
Lees ook bij https://www.startpagina.nl/v/winkelen/mode/vraag/246965/normaal-tatoeage-uitloopt-wast/. Je huid gaat vervellen en dan verdwijnt het bovenste inktlaagje, waaronder dat op je knokkels.

Antwoorden (1)

De bovenste laag van de huid (opperhuid) bestaat uit dode sellen. Steeds laten de bovenste los, waardoor de huid zich als het ware continue vernieuwt.
Dus gewoon je handen wassen, eventueel met een zacht borsteltje, en met een paar dagen tot een week is die inkt helemaal verdwenen.