Wat kan je doen tegen een vervelde huid en droge plekken?

Ik heb erg last van verveldhuid, drogeplekke.
Ik heb het op plekken zo als onder me oog, wang en mondhoek en me voor hoofd. Ik heb scrub gebruik maar dat werkte ook niet. Hoe kan ik er voor zorgen om een egale Huid te krijgen?
En trouwens ik heb ook olie voor me huid gebruikt maar dat hielp ook niet.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Huid
1.3K
fremar
3 jaar geleden
Al eens aan je huisarts gevraagd? laat je desnoods doorverwijzen naar een dermatoloog.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Probeer ook dagcreme en nachtcreme te gebruiken je kan dit het beste na vragen in een drogisterij wat het beste pqst voor jou huid type, omdat je aangeeft dat het vernamelijk op je hoofd bevindt. Ik weet niet als je veel makeup draagt het is dan ook goed om elke avond goed te reinigen en dan er direct en nacht creme op te smeren.

Antwoorden (1)

Vermijd droge lucht door bij heet en koud weer minder tijd buiten door te brengen en door binnen als de verwarming brandt een luchtbevochtiger te gebruiken.
Breng minder tijd door in heet water door kort te douchen in plaats van een lang bad te nemen.
Draag handschoenen bij het afwassen om zo het effect van heet water en sterke reinigingsmiddelen te vermijden.
Draag kleding van natuurlijke materialen zoals katoen en zijde die de huid niet irriteren. Wol is wel een natuurlijk materiaal, maar het kan irriteren en dient te worden vermeden.
Probeer een wasmiddel voor kleding zonder geur- en kleurstoffen te gebruiken, want deze kunnen na het wassen op de kleding achterblijven en een droge, ruwe huid irriteren.
Zorg dat u voldoende water drinkt.