Waar werd de eau de Cologne 4711 ' vroeger' zoal voor gebruikt?? zie toelictting

Ik was gisteren bij een bijeenkomst van senioren mijzelf incluis en daar ging een flesje 4711 rond. Vrijwel iedereen had associaties met de geur en dachten aan oma/moeder.

Afgezien van de geur waar werd het voor gebruikt werden er ook andere krachten aan toegeschreven meen ik me te herinneren??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

De geschiedenis van de originele Eau de Cologne 4711 is nauw verbonden met de oorsprong van parfum. Maar het is meer dan alleen maar reukwater – het is een legende. De historische wortels ervan gaan terug tot de 18e eeuw. In die tijd werd het niet alleen gebruikt om zich op te frissen, maar ook als middeltje tegen hoofdpijn en spanning. Het gebruik van de unieke compositie van Limoen, Bergamot, Sinaasappel, Lavendel, Rozemarijn en Neroli bloesem heeft een positief effect op geest, lichaam en ziel. Afhankelijk van de situatie waarin het wordt gebruikt kan het revitaliseren, stress verminderen of ontspannen. Dit komt het best tot zijn recht door toepassing van het traditionele gebruiksritueel: giet een royale scheut 4711 in de handen, wrijf erin, masseer zachtjes hals, nek en slapen, adem diep in en ontspan.

Bronnen:
http://www.iciparisxl.nl/nl_BE/Parfum-in-d...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100