Waar werd de eau de Cologne 4711 ' vroeger' zoal voor gebruikt?? zie toelictting

Ik was gisteren bij een bijeenkomst van senioren mijzelf incluis en daar ging een flesje 4711 rond. Vrijwel iedereen had associaties met de geur en dachten aan oma/moeder.

Afgezien van de geur waar werd het voor gebruikt werden er ook andere krachten aan toegeschreven meen ik me te herinneren??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn vader maakte zijn bril ermee schoon.
Erna55
8 jaar geleden
Veel dames hadden een zakdoekje met 4711 in hun handtas.
Wanneer iemand een "appelflauwte" had, dan kreeg hij een zakdoekje 4711 onder zijn neus.
Het zou helpen bij een " licht gevoel in het hoofd" en een " bijna flauwvallen" .
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het verhaal Bril ijk ik me vaag te herinneren. Heel fijn om het weer op te snuiven en de herinneringen vliegen om mijn oren. Iets met een zakdoek????
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan niet snel typen.. Er zit 86% alcohol in, bril lijk me logisch. Volgens mij schreef mijn oma er allerlei werkingen aan toe maar dat is dan meer dan 40 jaar geleden (helaas)
Ivana
8 jaar geleden
Camouflage van ouderenluchtjes. :)

Het beste antwoord

De geschiedenis van de originele Eau de Cologne 4711 is nauw verbonden met de oorsprong van parfum. Maar het is meer dan alleen maar reukwater – het is een legende. De historische wortels ervan gaan terug tot de 18e eeuw. In die tijd werd het niet alleen gebruikt om zich op te frissen, maar ook als middeltje tegen hoofdpijn en spanning. Het gebruik van de unieke compositie van Limoen, Bergamot, Sinaasappel, Lavendel, Rozemarijn en Neroli bloesem heeft een positief effect op geest, lichaam en ziel. Afhankelijk van de situatie waarin het wordt gebruikt kan het revitaliseren, stress verminderen of ontspannen. Dit komt het best tot zijn recht door toepassing van het traditionele gebruiksritueel: giet een royale scheut 4711 in de handen, wrijf erin, masseer zachtjes hals, nek en slapen, adem diep in en ontspan.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bovendien is eau de cologne door het hoge gehalte aan ethanol ontsmettend.

Andere antwoorden (1)

Eau de Cologne werd aanvankelijk niet als geurwater gebruikt, maar als middel om te in te nemen - en dat tegen allerlei kwalen. Het was dus een middeltje tegen kwalen.
6 maanden geleden