Hoeveel tijd zouden jullie plannen tussen een schoonheidsbehandeling en microdermabrasie?

Ik heb nu eerst een behandeling bij de schoonheidsspecialiste, en ongeveer anderhalve week later een afspraak voor de microdermabrasie. Is dat voldoende om de huid te laten genezen van de 1e behandeling? Ik heb wel een goede huid, af en toe wat mee eters, en vooral op mijn neus veel mee eters (zoals de meeste mensen)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Er zitten wat contra-indicaties aan de microdermabrasie behandelingen. Je mag geen microdermabrasie ondergaan
bij:
moedervlekken
eczeem
psoriasis
huidontstekingen
koortslip
zonverbranding
vitamine A medicatie (Isotretinoine, Roaccutane)
rosacea
huidkanker
actieve acne
herpes
actinische keratose
Heb je vitamine A medicatie gebruikt dan moet je minimiaal 9 maanden gestopt zijn hiermee. Dit bekijken ze allemaal samen tijdens het intake-gesprek.

Hou er ook rekening mee dat je na de microdermabrasie niet alles kan doen:
Ga niet in de felle zon zitten 2-4 weken na de behandeling. Zorg ervoor dat je dit ook minimaal 2 weken voor de microdermabrasie behandeling niet hebt gedaan. Daarnaast is het beter om de eerste week niet te gaan zwemmen in
chloorwater. De voorkeur heeft ook om minimaal 2 dagen geen make-up te gebruiken. Minerale make-up van Priori of Be Minerals mag wel.

Dit zijn de gegevens van 1 behandelaar, de behandelaar die jij bezoekt, kan meer of andere punten hebben die niet gedaan mogen worden voor of na de behandeling, vraag het dus na bij je behandelaar. Een normale schoonheidsbehandeling zal 10 dagen van te voren geen kwaad kunnen, maar als er bijvoorbeeld geharsd, gelaserd, of geëpileerd gaat worden, is het verstandig dit te overleggen met de persoon die de dermabrasie gaat uitvoeren.