Is het wel zo goed om reinigingsmelk over je make-up te gebruiken?

Reinigingsmelk moet je op je vuile gezicht aanbrengen. Dit is dus over je make-up en al heen. Dan moer je het inwrijven en eraf halen met een watje en vervolgens nog met een watje met tonic over je gezicht heen om de laatste vuilresten weg te halen. Maar is het wel zo goed om reinigingsmelk op deze manier te gebruiken? Ik heb altijd het idee dat je op deze manier je make-up juist alleen maar meer ín je huid en je poriën zit te wrijven en dus alles verstopt raakt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een reiniging breng je in stippen aan op je gezicht en daarna verdeel je hem zonder te wrijven over je gezicht, zonder de huid te bewegen, hou afstand van je ogen, voor je ogen gebruik je oogmake-up remover. Dit laat je even intrekken en dan verwijder je het met lauwwarm water. Vervolgens breng je met een wattenschijfje lotion aan, de lotion is bedoeld om de laatste restjes vuil te verwijderen en de poriën te sluiten. Ook met de lotion of tonic afstand van je ogen houden. Kies bij voorkeur een lotion of tonic die geen alcohol bevat.

Toegevoegd na 1 minuut:
reinigingsmelk/milk is dus niet slecht voor de huid, als je het op de juiste manier gebruikt.