Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het erg als je van een tandenbleekset te veel gel gebruikt?

Ik heb een tandenbleek set met gel en lampje voor thuis. Na drie dagen gebruik kwam ik erachter dat ik teveel gel heb gebruikt. Ik heb elke dag 1/3 van de spuit op de bovenkant en 1/3 op de onderkant gedaan. De bedoeling was dat er in totaal 1/3 gebruikt zou worden. Iemand enig idee of dat schadelijk is ?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, overmatig gebruik van waterstofperoxide kan zeker gevaarlijk zijn voor je tanden. Tandenbleekmiddelen met meer dan 0,1 procent waterstofperoxide kunnen het mondslijmvlies en het tandvlees flink laten irriteren en bij overmatig bleken, zelfs blijvende schade aan tanden veroorzaken. Niet zo gek als je bedenkt dat de peroxide zowel het glazuur én tandbeen binnendringt.

Het tandglazuur kan door de peroxide al na een eenmalige bleekbehandeling poreuzer worden. Hierdoor worden tanden overgevoelig voor koud of warm eten en drinken. Daarom had ik dus zo’n pijn na het bleken van mijn tanden! Een ernstige reactie kan optreden als mensen blootliggend tandbeen hebben of slecht aansluitende vullingen. Het is dus zeer aan te raden dit eerst goed te laten checken bij je tandarts voordat je aan een bleekbehandeling begint.
(Lees meer...)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding