Kan het gebruik van anti-roos shampoo schadelijk zijn voor je haren als je geen roos meer hebt?

Vroeger had ik last van Roos. Daarom gebruikte ik anti-roos shampoo. Nu ik al 2maanden geen roos meer heb. Staat die anti-roos shampoo fles er nog wel(Hij is nog halfvol). Is het schadelijk voor mijn haar is ik deze shampoo gebruik terwijl ik geen roos meer heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
4.1K

Het beste antwoord

Voor zover ik weet zit er gewoon een schimmeldodend middel in. Het lijkt me wel een goed idee om gewoon de anti roos shampoo te blijven gebruiken. Dan komt het voorlopig ook niet terug. Een schimmeldodend middel is voor je haren niet schadelijk, maar afhankelijk van het middel heeft het wel nadelen. In de bron staan de bijeffecten van de verschillende toevoegingen beschreven bij de anti dandruff shampoo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In principe is het niet schadelijk. Maar een anti-roos shampoo is wel vaak agressiever dan reguliere shampoo's. (Als je ertegen kan is het geen probleem, maar voor sommige mensen is het te agressief.)
Wat kan gebeuren is dat je haar en hoofdhuid gaat wennen aan de shampoo en dat het op een gegeven moment niet meer werkt en dat de roos terug kan komen. Je kan dit voorkomen door de anti-roos shampoo af te wisselen met een 'gewone' shampoo. Zo voorkom je roos maar gaat je haar er niet aan 'wennen'. (Eigen ervaring). En zo raakt de flacon ook leeg ;)