Hoe krijg ik een oranje gloed uit mijn haar ?

Ik heb van mezelf zwart/heel er donker bruin haar. Anderhalve maand geleden hebbik zilvere highlights in mijn haar laten zetten. Ook heb ik de punten zilver laten verven. Na 2 keer wassen, was de zilvere gloed alweer verdwenen. Langzamerhand kreeg mijn haar ook steeds meer een oranje gloed. Nu wil ik weten hoe ik dit kan verhelpen. Ik wil het liever niet opnieuw verven, want ik vind de manier waarom het nu geverfd is heel mooi. Zilvershampoo en zilver mousse heb ik ook al geprobeerd.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
3.7K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je donkerbruin haar zilvergrijs wilt kleuren, moet je haar eerst volledig ontkleurt worden, doe je dat niet, dan ontstaat de oranje kleur, als de kapper de highlights heeft gezet ga dan terug en vraag hen de kleur te herstellen door je highlights opnieuw te ontkleuren en daarna opnieuw kleur aan te brengen. Als de kapper klantvriendelijk is, doen zij dit gratis (vraag wel vooraf of er kosten aan verbonden zijn en zo ja, hoeveel). Als je dit zelf hebt gedaan (of door iemand anders zonder vakkundige kleurkennis is de enige veilige oplossing je haar weer donkerbruin te kleuren met een semipermanente kleuring.
.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga terug naar de kapperen vraag advies

Antwoorden (1)

Ik had hier ook last van, mijn kapper adviseerde mij om ketchup in mijn haar te doen en te laten intrekken (daarna uitspoelen/wassen) dit helpt de oranje gloed uit je haar te krijgen als je na 1x nog geen verschil ziet dan gewoon nog een keer ketchup in je haren doen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
In tomatenketchup zit rood, wat de oranje gloed alleen verstrekt, bij een groene gloed werkt dat wel, maar bij een oranje gloed niet. Bij een oranje gloed moet je blauw toevoegen, maar hier heeft de kapper een het haar ontkleurd en gekleurd, dus de kapper moet dit oplossen, omdat de oranje gloed snel ontstond.