Wanneer wordt schaamhaar beenhaar? waar trek ik de grens?

een jaar geleden
in: Haar
3K
Antoni
een jaar geleden
@dieterdesmet, mag ik je vragen waarom precies je een grens wil trekken? Is het taalkundig, gaat het om de verzorging van het haar, of heb je nog een andere reden? Welke precies?

Antwoorden (1)

Schaamhaar is beharing op de schaamstreek dat vanaf de puberteit groeit.

De schaamstreek is het deel van het menselijk lichaam waar zich de liezen en geslachtsorganen bevinden. Het wordt ook wel het kruis genoemd omdat hier de benen en de romp van het lichaam bij elkaar komen. De begrenzing van de schaamstreek ligt tussen de onderkant van de buik en het begin van de bovenbenen aan de voorzijde van het lichaam. De billen worden niet tot de schaamstreek gerekend.

Kortom: haar op de schaamstreek is schaamhaar, haar op de benen is beenhaar.
een jaar geleden