Welk doel hebben verschillende opzet stukken voor een trimmer?

Met 1 opzet stuk kun je ook gewoon verschillende mm kiezen

3 jaar geleden
in: Haar
2.2K

Antwoorden (2)

Alle soorten haar die getrimd kunnen worden hebben een ander hulpstuk nodig. Die waar je jouw nekharen mee trimt is niet geschikt om je neus en oor mee te trimmen. En die waar jij je baard mee trimt is ongeschikt voor haar elders op jouw lichaam. Gevoelige gebieden vragen een huidbeschermer. Dat verklaart de verschillende opzetstukken. In de handleiding van jouw apparaat staat vast wel beschreven welk stuk voor welk doel dient.
3 jaar geleden
Opzetstukken zijn niet alleen bedoeld om de lengte te reguleren. Zo zijn er ook opzetstukken die ervoor zorgen dat je in een bepaalde hoek kunt werken zodat je makkelijker dezelfde lengte kunt aanhouden als je niet zo bedreven bent met het gebruik van een tondeuse. Ook kunnen opzetstukken je helpen om het haarverloop vloeiender te houden.

Overigens is een trimmer geen tondeuse en hoeft een tondeuse geen trimmer te zijn.