Wat kan ik doen tegen haaruitval en dunner haar?

Ik ben onlangs 18 geworden en merk sinds een maand of 2 dat als ik mijn haar kam onder de douche er heel veel haren in de kam zitten, ook heb ik dit als ik een hand door mn haar haal. Ik heb de laatste 3 maanden de bovenkant van mijn haar express laten groeien omdat ik dit mooier vind maar het lijkt wel alsof het bovenop steeds platter word. Ik heb een soort van mix van kroes en stijlhaar en was mijn haar ongeveer 1/2x per week met shampoo. Verder gebruik ik geen nieuwe producten behalve cocoscreme en haarvoeding. Ook heb ik geen last van stress of dergelijke. Als iemand een oorzaak/oplossing weet zou ik dat heel fijn vinden.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
2.2K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Trap iig niet in uitwendige middeltjes die te koop zijn. Speciale shampoos, haar olie etc werkt NIET bij haaruitval. Haaruitval komt vanuit je wortels en onder je hoofdhuid. Uitwendige middeltjes gaan alleen in het haat zelf. Haar zelf is dood dus dat werkt niet.

Antwoorden (2)

Ik weet de oorzaak niet precies. Ik heb dit een tijdje zelf ook gehad, het bleek achteraf dat mijn haar reageerde op producten die ik al heel lang gebruikte. Ik ben hier achter gekomen door een week lang maar 1 product te gebruiken en dan de andere week weer een ander product en zo kijken wat het probleem was. Misschien is dit een idee..?!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dat is toeval dan. Haaruitval komt van binnenuit vandaan. Haar zelf is dood, net als nagels. Dus uitwendige producten werken niet.
Over het algemeen is haaruitval bij mannen een erfelijke kwestie. Ik ken veel mensen om mij heen waar de kaalheid in de familie zit. Een neef van mij had al een gladde kop ton hij 20 jr was en zijn vader bleek dat ook ze te hebben meegemaakt. Natuurlijk worden allerlei producten gepromoot tegen haaruitval, maar als het erfelijk is doe je er niets tegen.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Pieterke
4 jaar geleden
Ik snap die min duim niet want in het antwoord genoemde kan zeker kloppen. Van mij een plus.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Plus, erfelijke kaalheid bij mannen komt ook voor in mijn familie, vaders kant.
Een neef had ook met 20 jaar een heel glad koppie.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja dat dacht ik ook alleen zit het niet in mijn familie hahaha, vanaf beide kanten niet.