Kan onbehandelde roos voor kaalheid zorgen?

Ik heb al een lange tijd een soort van roos, maar anti-roos shampoo en een speciale shampoo van de huisarts hebben niet geholpen.
Nu beweerde mijn kapper laatst dat ik hierdoor kaal kan worden, is dit zo?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

roos is onschuldig en veroorzaakt behalve veel hinder geen problemen. ook geen kaalheid

Bronnen:
http://www.apotheek.nl/Medische_informatie...

Als je roos lange tijd onbehandeld laat, dan kan dat door heftige jeuk en kleine ontstekingen leiden tot tijdelijk haarverlies. Na behandeling van de aandoening groeit je haar weer aan.

Gebruik olijfolie! Ik had ook roos, tot ik een paar dagen geleden olijfolie in mijn haar deed en nu is het weg! Je moet het goed insmeren tot op je hoofdhuid en dan er een nachtje mee slapen. De volgende gewoon uitspoelen en KLAAR!

Het hangt er maar net vanaf wat de oorzaak van de roos is. Roos is namelijk niets meer of minder dan huidschilfers die van het hoofd afdwarrelen; daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn. Vaak wordt roos veroorzaakt door een candida infectie van de hoofdhuid. Candida is een gisteren (zeg maar een eencellige schimmel, meer bekend van bijvoorbeeld de vaginale candida/ schimmel). Dit geeft nooit kaalheid. Zo bestaan er meerdere huidziekten die vaak op het behaarde hoofd voorkomen en gepaard gaan met schildering en dus met roos; denk dan bijvoorbeeld aan psoriasis. De meeste van deze aandoeningen geven geen kaalheid. Aan de andere kant zijn er aandoeningen die wel kaalheid geven. Een schimmel infectie op het hoofd (anders dan candida) geeft bijvoorbeeld vaak wel een kale plek, na behandeling groeit het haar dan weer terug. Er zijn ook huidziekten waarbij het haar niet meer terugkomt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100