Wat zijn die witte rondjes rondom het stokje van een haarborstel na enig gebruik?

Bij vele mensen zie ik altijd dat wanneer ze hun haarborstel haar vrij maken er om de stokjes van de borstel een soort wit rondje omheen zit wat Zich niet makkelijk laat weg halen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (6)

Waarschijnlijk is dat talg, dat de hoofdhuid uitscheidt, door de stimulatie van het borstelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
geweldige avatar keesje! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb dank, rien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is de serie Mona Lisa's uitgeput? ;-) En o, voor ik het vergeet, + voor je antwoord. Naast talg
zal er ook stof inzitten. Haarborstel met soda schoonmaken verhelpt het probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij lange na niet, maar een mens wil ook wel eens wat anders!
Er staat nu een rij grappige poesjes op stapel.
Rieneke1
11 jaar geleden
dat werd tijd keesje! :)
Waarschijnlijk zijn dat kleine scheurtjes van het materiaal. Het zal wss geen nieuwe borstel zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Talg en restjes haarversteviging, zoals gel en lak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is stof en vet uit je haar, je kan dit weghalen door de borstel een nacht in een beker heet water met shampoo te laten weken. De volgende ochtend kan je het vuil er makkelijk uit halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangekoekt & geklontert vuil. Stof, schilfers, gel, shampoo, wax. Regelmatig afspoelen met heet water of in een heet sopje laten weken. Ik heb wel 's borstels gezien die te vies waren om aan te pakken & toch nog dagelijks gebruikt werden :-s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vaatwasser gaat ook goed, minder werk... ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben er zelf eens met een nagelborstel & afwasborstel op geweest. < In heet afwaswater. Hielp niets. met een pincet/punttangetje, stukje voor stukje er af getrokken. :-( Hardnekkig vuil. :-s
als dit echt aan de borstel vastzit, zou dit gewoon zo kunnen horen. bij veel borstels zitten er witte (of zwarte) bolletjes bovenop de stokjes. dit is ter bescherming van je haren. die stokjes beschadige je haar omdat de randjes vaak scherp zijn.

Als dit niet aan de borstel vast hoort te zitten, zou dit gewoon vuil kunnen zijn. Huidschilfertjes, vettigheid etc.