Is het invetten van een koortslip met vaseline slim?

Weet niet zeker of het koortslip is in mijn geval, maar zo wel; is dit dan slim?

18.4K
ronron1212
8 jaar geleden
Kan je beter even bij het kruitvat of een andere winkel koortslip zalf kopen Zovirax
Alex1995
8 jaar geleden
Heb ik al geprobeerd, maar door koortslipcremes/pilletjes gaat het niet weg, denk ook niet dat het koortslip is eerlijk gezegd!
ronron1212
8 jaar geleden
Ga dan even lang je huisarts

Antwoorden (2)

Het kan in elk geval geen kwaad:Sommige mensen vinden het prettig om bij een koortslip vaseline of zinkolie op hun lippen te smeren.

Toegevoegd na 2 minuten:
Gebruik vaseline om je lippen in te vetten, vooral met koud weer.
fremar
8 jaar geleden
Vaseline gedraagt zich zeer neutraal en is goed als bevochtigingsmiddel; je lippen krijgen minder snel kloofjes. Als je niet weet of het echt koortslip is, zou ik vaseline gebruiken. Blijf je er langer (meerdere dagen) last van houden en irriteert het je echt, dan naar de huisarts ermee. Als het echt een koortslip is, zijn er een aantal zaken waar je goed op moet letten, omdat de veroorzaker ervan, het herpes simplex virus, besmettelijk is en gevaar kan opleveren. Lees het uitgebreide verhaal in de bron, die ook een afbeelding van een typische koortslip bevat. Beterschap!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alex1995
8 jaar geleden
Ik heb er al 3 maanden last van, en heb in het begin flink gesmeerd tegen koortslip, inclusief pilletjes. Maar ik denk niet dat het koortslip is, want het gaat daardoor gewoon niet weg. Kan het een reactie zijn op voeding? Heb namelijk mijn eetpatroon drastisch aangepast na de vakantie.