Klopt het dat kokosolie goed is tegen haarroos?hoe gebruik je dat? En welke soort is goed? B n klopt het dat je natuurlijke kleur terugkomt?

Iemand vertelde mij dat kokosolie/vet goed zou zijn tegen haarroos,en dat het ervoor zou zorgen dat mijn haar terug mooi glanst.tevens zou het ervoor zorgen dat ik het niet meer zou moeten kleuren omdat mijn kleur zou terugkeren klopt dit?

11 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kokosolie/vet helpt ook goed om af te vallen! Het zorgt ervoor dat suikers minder snel in vet worden omgezet.
Vooral goed tegen buikvet ;-)

Het beste antwoord

Ik heb wel eens een 'haarmasker' van kokosolie genomen, en dat is erg fijn. Mijn haar wordt er 'voller' van en glanst meer. Het kán ook helpen tegen roos, maar dat is voor iedereen verschillend. Je zou het gewoon eens kunnen proberen. Of het ook helpt tegen grijze haren, weet ik niet (die heb ik nog niet ;) )

Op onderstaande links vind je wat meer info. Googlen op "kokosolie haar" levert ook veel informatie op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
doralien
11 jaar geleden
kokosolie is heel goed ! Heb trouwens ook met jojobaolie geprobeerd en dat is ook heel goed. Mijn haren glanzen terug en voelen heel zacht aan

Andere antwoorden (1)

Haarschilfertjes komen door een te droge hoofdhuid.
Daardoor komen afgestorven huidpelletjes los en vormen die vervelende schilfertjes.
Elke vettige substantie die in de huid dringt is dus goed.
Kokosolie en palmolie vormen daar dus een commercieel onderdeel van. Zeker aan te raden.