"Waterproof mascara is over het algemeen niet goed te verwijderen. Het gevolg is dat je hard gaat boenen om de make-up er af te krijgen en dan krijg je snel lijntjes onder je ogen, aangezien die huid superdun is. Ga nooit slapen met je mascara nog op. Dat is slecht omdat je mascara hard wordt en dan kunnen de wimpers afbreken. Waterproof mascara wordt nog sneller hard met alle risico's van dien. Het is te vergelijken met haar (wimpers zijn natuurlijk ook haren) dat je eeuwig in de krullers hebt. Dat breekt ook na verloop van tijd af."

Toegevoegd na 2 minuten:
De meesten gebruiken dagelijks mascara. De één meer dan de ander, maar mascara is natuurlijk niet zo goed voor je wimpers. Sommige mensen gebruiken het niet en die hebben sooms gewoon hele mooie wimpers! Als je toch mascara wilt gebruiken, moet je geen waterproof gebruiken. Waterproof is heel slecht voor je wimpers. Het is lastig te verwijderen en je wimpers kunnen uitvallen. Als je een keertje gaat zwemmen kan je natuurlijk wel waterproof gebruiken. Maar voor dagelijks gebruik raad ik het je niet aan.
fremar
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het reinigen is inderdaad het belangrijkste, doe dat met een oogmake-up remover, voor waterproof mascara speciale voor deze mascara's. Doe wat remover op een wattenschijfje en leg dat op je ogen, laat de remover zo in de mascara trekken. Vervolgens ga je met lichte druk naar beneden met het watje. Herhaal dit totdat er op het watje geen mascararesten meer zitten. Vervolgens herhaal je dit onder je ogen, dan wrijf je niet naar beneden, maar opzij.
Zo verwijder je je mascara het best, met een kleine kans op beschadigen van de wimpers. Buiten de door jouw genoemde gevolgen van het niet goed reinigen van de wimpers, kunnen daardoor ook je haarzakjes verstoppen, waardoor er een oogontsteking kan ontstaan.

Andere antwoorden (1)

Ja.
Het slechtste is nog wel waterproof mascara. Het is dus belangrijk dat je mascara iedere dag zo snel mogelijk van je wimpers afhaalt. Gewone mascara kan vaak met een beetje gezichtsreiniging en water maar waterproof mascara moet er afgehaald worden met oogreinigingspads met olie.