hoe werkt een heksenstift?

Ik heb een heksenstift gekregen tegen fibromen. Maar hoe werkt zo'n dingetje? Er zit geen vloeistof in maar een harde stift. Hoe werkt het?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
21.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit er geen papiertje bij waar dit alles op staat? Je hoort dit van de apotheek te krijgen dus dat zou ik heel vreemd vinden.

Het beste antwoord

Dit is een zogenaamde "helse steen" De naam heksenstift kende ik nog niet, heb ik meteen ook wat geleerd....

Je hebt hem gekocht tegen fibromen zeg je. Maak het fibroompje nat, kan gewoon met wat water. Vervolgens stip je het fibroompje aan met de stift. Het zilvernitraat lost dan op in het laagje water, en blijft op het fibroom achter als het water weer verdampt is. Het fibroompje krijgt daardoor een zilveren kleur en verschompelt na verloop van tijd. Je moet dit wel vaak blijven herhalen voor een goed resultaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wist niet dat je die fibroompjes nat moest maken. En hoelang moet je die stift erop houden? 10 seconden of minuten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Gewoon aanstippen, je ziet dan meestal dat het fibroompje zilverachtig wordt. En dan het hele fibroompje als het ware inkleuren/ zilverkleuren.

Andere antwoorden (1)

Indien wild vlees aanwezig is, dit aanstippen met een zilvernitraat­stift (heksen­stift). Dit is zonder recept bij de apotheek te verkrijgen of wordt verstrekt door het CTB. In overleg met het Centrum voor Thuisbeademing bekijken hoe vaak het wild vlees aangestipt dient te worden totdat het verdwenen is. De zilvernitraatstift beschadigt geen huid, dus mocht per ongeluk naast het wildvlees gestipt worden, dan gebeurt er niets maar het kan wel degelijk pijnlijk zijn. Het resultaat van het aanstippen van het wildvlees is pas na een paar dagen te zien. Vergeet bij gebruik van zilvernitraat­stift niet het beschermlaagje van de stift af te halen. Als gebruik wordt gemaakt van een gecuffte canule, de wondranden dun insme­ren met vaseline om de stomaranden soepel te houden. De huidrand rondom het tracheostoma is vaak roodachtig van kleur. Als deze kleur na verloop van tijd (circa vier weken) niet ver­dwijnt dan is het niet waarschijnlijk dat dit nog zal gebeuren. Er hoeft dan geen zinkolie meer gebruikt te worden tenzij het zonder zinkolie erger wordt. Een goed alterna­tief is dan vaseline.