Moet je elke dag je haar wassen met shampoo voor het beste resultaat voor het uiterlijk van je haar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, absoluut niet. Door je haar elke dag te wassen verstoor je het natuurlijke evenwicht dat jouw hoofdhuid op zich heeft. Elke vijf tot zeven dagen een beurt om het echte vuil uit je haar te wassen is voldoende.

Nee, iedere dag je haar wassen moet je juist niet doen, je haar wordt er slap van en de glans verminderd. Door je haar niet te wassen en wel iedere dag te kammen/borstelen verdeel je talg en huidvet over je haar, waardoor het op een natuurlijke manier glans krijgt. 2 Keer per week je haar wassen is ruim voldoende om je haar er verzorgd en gezond uit te laten zien, het wordt op den duur ook steeds minder vettig. Iedere dag wassen maakt je haar ook droog. Alleen als je extreem vette haarstylingsproducten gebruikt is het aan te raden je haar iedere avond te wassen met een neutrale shampoo, gebruik dan daarna een cremeverzorging en als het haar droog is een serum die je haar verzorgd.

Het is niet noodzakelijk om je haar dagelijks te wassen. Dat het slecht voor je haar zou zijn is echter een hardnekkig fabeltje. Wanneer je je haar dagelijks wast worden de talgklieren op je hoofdhuis op termijn overactief. Hierdoor wordt je haar sneller vettig wanneer je na een tijdje stopt dagelijks te wassen. Dit kan je echter weer compenseren door het dagelijks te blijven wassen. Concreet: Is dagelijks wassen het béste voor je haar? Niet per se. Maar het kan prima, zeker als je, net als ik, gesteld bent op fris ruikend haar. Het is zelfs aan te raden als je modelleringsproducten als haarlak, mousse of gel gebruikt, of wanneer je gezweet hebt. Toegevoegd na 1 minuut: *waar ik 'hoofdhuis' zei bedoel ik 'hoofdhuid', stop de tijd, ik zet één joker in.

Bronnen:
http://www.nicehair.org/hair-care-advice/i...

Het ligt aan het type haar. Hoe meer je haar wordt gewassen des te meer je hoofdhuid talg aanmaakt waardoor je haar vetter wordt. Heb je zeer droog haar kan je met de juiste geconcentreerde shampoo best je haar wassen zonder dat het uiterlijk veranderd. Bij normaal haar om de dag of 2 dagen wassen is prima.

Als je een goede shampoo & conditioner gebruikt is het helemaal niet slecht om elke dag je haar met shampoo te wassen. Als je dat niet doet is dat ook geen probleem, maar het is wel zaak om haarstylingproducten tijdig uit je haar te wassen en dan niet dagenlang in je haren te laten. Je vraag ging over het beste resultaat. Dan zou ik aanraden om in ieder geval om de dag of eventueel elke dag je haren te wassen met een goede natuurlijke shampoo zonder parabenen en sulfaten om vervolgens een conditioner aan te brengen en enkele minuten in je haar te laten zitten alvorens uit te spoelen. Op die manier haal je het residu van stylingproducten uit je haar met de shampoo en conditioneert de conditioner het haar zodat deze niet uitdroogt. Het belangrijkste is gewoon dat je kwalitatieve en natuurlijke producten gebruikt en je haren niet gaat ''scrobben'' of over je hoofdhuid krabt bij het aanbrengen.

Je kan je haar elke dag wassen, maar dan betekent dit wel dat je je haar vochtig moet blijven houden, want hoe meer je je haar was, hoe meer het vocht verliest. Zoals men zegt zou je een conditioner kunnen gebruiken en maskers om het haar vochtig te houden. Oliën kunnen ook van toepassing zijn. Maar als je je haar echt gezond wil houden, zou je deze zo min mogelijk moeten wassen. Haarvet is namelijk het gezondste wat bestaat voor je haar.. het beschermt je haar en wordt niet voor niets aangemaakt. Het hangt weer af van het type haar of hoofdhuid je hebt. Persoonlijk was ik mijn haar maar een keer per week, omdat ik krullend haar heb en sneller schade kan hebben. Bij sommigen zie je of hun haar vettig is, bij anderen zelfs helemaal niet als het toch vettig is. Je type haar is dus eigenlijk wel van belang..

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100