Ik heb pas me haar rood geverfd, Dinsdag, en nu wil ik graag zwemmen in ons zwembad met gloor, kan dat kwaad of veranderd de kleur naar oranje ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

Je haar zal er niet mooier van worden, de kleur kan zeker veranderen. Een combinatie van zon en chloor, of zout water kan je tinten lichter maken. Ik zou je dit niet adviseren, wil je toch gaan zwemmen, zet dan een badmuts op, of doe een hoge knot in je haar en blijf boven water, verstandig is het dan om dit in combinatie te doen met een UV bescherming voor het haar, deze zijn bij iedere drogisterij te koop.

Toegevoegd na 4 minuten:
In de bron enkele voorbeelden van een zonbescherming voor het haar, deze zijn in de winkels ook van goedkopere merken te koop.

Toegevoegd na 20 minuten:
Wat de kleurverandering met jouw haar doet, is zo niet te zeggen, heb je het alleen gekleurd, dan kan het lichter worden, hooguit oranje, maar als je je haar vooraf ontkleurd hebt (geblondeerd) dan is de kans zeer groot dat het oranje wordt en niet uitgesloten dat je een groene gloed in je haar krijgt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik had van te voren bruin haar met blonde plukjes en heb verf gekocht bij de Etos en nu ben ik bang dat me rood haar naar oranje verkleurd met zwemmen in gloor
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Die kans is aanwezig, zeker de geblondeerde plukken lopen dat risico zeker als je tijdens of na het zwemmen in de zon blijft. Als je echt bruin haar had en daar geblondeerde plukken in, dan is er zelfs een kans op groen als het rood er volledig uit is, of als er haren niet geraakt zijn met het kleuren. Spoel je haar direct goed uit na het zwemmen en gebruik zonbescherming op je haar en lichaam. Veel plezier!