Bestaat er een mannen deodorant met weinig geur?

Ik begrijp dat weinig geur natuurlijk een beetje een rekbaar begrip is, dus ik zal het toelichten.
Mijn zoon gebruikte eerst axe en nu adididas. Maar zelfs als hij (beweerde hij) maar heel weinig opspoot vond ik de geur overweldigend zwaar.

Dus niet perse een kwestie van of de geur aangenaam is of niet maar het is vooral veel geur.
De vraag is dus of er voor mannen ook een deo bestaat met een hele lichte geur. Geen geur (die bestaan natuurlijk wel) is hier helaas niet bespreekbaar.

Volgens de lokale drogist zijn alle deo's voor mannen vrij sterk geparfumeerd, maar misschien is er toch een merk waarbij het minder sterk is.

8 jaar geleden
4.6K
paulus811
8 jaar geleden
Ben zelf groot fan van Rexona anti transpirant (in een zilverkleurig doosje) for men. Die ruikt niet, maar werkt wel heel goed. Een goede eau de toilette doet de rest. Ruikt een stuk beter dan de axe rommel.
Amadea
8 jaar geleden
Zou het niet leuk zijn om samen met je zoon naar een drogist te gaan, en daar uit te zoeken welke geur jullie beiden aanstaat?
Reddie
8 jaar geleden
Misschien heeft het merk Neutral een deodorant. Anti allergeen. Zonder onnodige toevoegingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een vrouwendeodorant gebruiken. Bij voorbeeld cottondry van Rexona. Dit ruikt heel neutraal, maar beschermt wel.
Summo
8 jaar geleden
Dank voor de reacties en antwoorden.
@Amadea Samen uitzoeken is geprobeerd maar juist daarom vraag ik om weinig geur. Het ging niet zozeer erom of de geur me wel of niet aanstaat maar dat er zo'n muur van geur de kamer inkomt om zo'n kind heen (en ik werk er ook aan dat er niet een halve deo per keer overheen hoeft maar ook dat vordert maar langzaam).
Bij een drogist in zo'n hele grote zaak heb je geen idee hoe sterk zo'n lucht in een gewone huiskamer blijkt te zijn.
@kikobob leuk idee maar pubers moeten zich op met die fles bij de gymles durven vertonen. Als dan één van de vrienden roept: hee die gebruikt mijn zus ook, zijn de rapen gaar zoals je snapt.
paulus811
8 jaar geleden
Jeetje, nu is zelfs deo al een modeartikel. Ik word oud....
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als ie daarna bijvoorbeeld deze uit zijn tas pakt, kunnen ze samen aan die zus gaan vragen wie er beter ruikt..
http://www.parfumania.nl/Parfum/Hugo-Boss/Boss-Bottled/-c-1024_1075_1495.html
(bij normaal gebruik goedkoper dan een halve bus deo leegspuiten..)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nadeel van Axe en dergelijke vind ik ook dat de geur eerst overweldigt en vervolgens na enkele uren niet meer werkt.
Het wordt dan ook verkocht als bodyspray, niet als deodorant. Zelf vind ik Rexona Dry Quantum heel prettig en niet te overheersend.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
blijk niet antwoord waardig:
http://www.menselection.nl/nivea-men-stress-protect-deo-ervaring-menselection/
Summo
8 jaar geleden
Dank voor degene die rexona noemden, dat is het geworden, als spuitbus want dat was ook nog een eis, die ik vergeten was erbij te zetten.

Antwoorden (3)

Ja, als je daarop googelt kom je wel het een en ander tegen. Bijvoorbeeld:

- Bulldog Deodorant is een frisse en licht kruidig geurende deoroller die geen kunstmatige kleur- of geurstoffen bevat.
- Disobey for Men is een langwerkende en licht geurende deodorant die vrij is van alcohol en parabeen.
- Clinique Happy for Men is een subtiel geparfumeerde deodorantstick die de hele dag beschermt.
Amadea
8 jaar geleden
Deoleen. 0% parfum en 0% alcohol. Bij iedere drogist verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bordensteker
8 jaar geleden
-
In de vraaguitleg staat immers: "Geen geur (die bestaan natuurlijk wel) is hier helaas niet bespreekbaar."
Ik vind het een bijzondere opmerking van je drogist. Onzin eigenlijk.
Deodorants als Axe en Adidas zijn inderdaad erg sterk geparfumeerd (in de reclames merk de ook het accent op de geur, niet de deo werking).
Er is een heel arsenaal aan deodorants voor mannen die veel minder sterk geuren.
Voorbeelden: Nivea Men, L'Oreal Men Expert, Sanex Men.
Op deze deo's kan je veel makkelijker een lekker luchtje (als after shave of eau the toilette) gebruiken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deoleen en Neutral zijn bijna geurvrij. Keuze genoeg dus.