Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de rode strepen op mijn been na het scheren ernstig?

Ik heb mijn benen een paar uur geleden geschoren maar er zijn na een uur wat rode strepen verschenen op mijn rechter been. Dit werd steeds erger en er kwamen steeds meer bij. Eerst was het alleen mijn boven been maar het gaat steeds verder naar beneden. De strepen lijken op de banen die ik waarschijnlijk zo heb geschoren. Het gekke is dat dit alleen op mijn rechterbeen is gebeurt terwijl ik beide benen heb geschoren. Het is nu veel later maar het is nog niet minder geworden alleen maar erger. Wat is er gebeurt en is het ernstig? (Ik heb gewoon met water en scheerschuim geschoren)

Picture for question
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niet echt een idee maar probeer eens met een pen ofzo op je been een "kras" te zetten en kijk of deze dan ook zo rood wordt. Dan weet je of het aan het scheren ligt of aan je been...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Mogelijk / waarschijnlijk had je een niet al te scherp mesje. En / of je hebt er te hard opgeduwd. De rode strepen zijn ontstaan omdat je daar een laagje huid hebt afgeschraapt (gepeeld). Is met een of twee dagen niet meer te zien.
(Lees meer...)
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Dankjewel
ik had precies het zelfde maar zelf had ik het op mijn gezicht.
ik raad aan om de tea tree scrub van de kruitvat te gebruiken na het scheren, die heeft mij van mijn probleem afgeholpen :)
check linkje voor het product!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding