Hoe gebruik je parfum zodat je het op ze best maar niet te overheersend ruikt?

He,

Mijn hobby is parfum.
En doe het elke dag op.
Maar soms loop ik op straat en dan loop je achter iemand en dan hangt er zo'n soort wolkje achter diegene zegmaar.
Niet te overheersend natuurlijk, die heb je er ook bij.
Maar, hoe doe je dan het best je luchtje op (geen echt parfum maar eau de toilette of eau de parfum), dat je een wolkje krijgt? En welke plekken zijn toch het best?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
ItisILeClerc
12 jaar geleden
zo'n wolkje moet je natuurlijk zien te voorkomen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vraag: Hoe gebruik je het dat het niet overheersend is.
Dus wel lekker met niet te veel. ;-)

Antwoorden (6)

Die mensen spuiten vaak meerdere keren per dag parfum. Als ze langslopen dan ruikt dat wel lekker, maar als je in gesprek bent met zo iemand dan stik je haast van de (parfum) Stank.

Gewoon 1 x opspuiten `s ochtends is genoeg. De geur blijft de hele dag bij je.

Je ruikt zelf op een gegeven moment je eigen parfum niet meer, maar als jij `s avonds iemand in je omgeving vraagt of die je parfum nog ruikt dan is het antwoord ja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bamibal
12 jaar geleden
Ik sta el eens in de lift met zulke mensen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha en als je pech hebt zijn het meerdere mensen, en al die "vieze" geuren vermengen zich. En als je `s avonds de lift weer gebruikt hangt die geur er nog!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zat ooit in de bus achter een troela die zich in de bus opmaakte. Geen probleem, maar wel toen ze een spuitbus pakte en psssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssst zo ongeveer de hele bus parfumeerde.
Toen ik zei dat ze dat beter thuis kon doen, of in elk geval niet IN de bus omdat het nogal bedwelmend was en ik er benauwd van werd, kreeg ik een grote bek terug.
Sja.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen die dat in bijvoorbeeld de bus doen en dus geen rekening houden met andere mensen komen vaak wel uit een bepaald milieu. .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In elk geval was het een asociale tante.
Om de 3 à 4 uur 2 spuitjes en uit smeren op je kin of wangen werkt bij mij perfect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Zo vaak? Dan heb je juist een hele walm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij niet maar niet op 1 plek spuiten maar gewoon uitwrijven bij mij werkt het probeer het maar eens:D
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik ben overgevoelig voor geuren, dus ik gebruik het niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan ben jij ook 1 van die mensen die zichzelf niet meer ruiken en anderen laten stikken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Kakiz, zeker weten! Maar let op dat er een verschil is tussen lekker en overheersend. Daarnaast hebben we het over parfum (niet eu de toilette) En parfum is geconcentreerder (en ruikt dus sterker) dan eu de toilette
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
parfum op je wang??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, jullie nemen het wel erg letterlijk:XD:.
Met parfum bedoel ik zegmaar Eau de Parfum.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je moet het parfum niet uitsmeren, dus niet de polsen tegen elkaar wrijven. Dan mengt het verkeerd met je huid.
Niet te veel in een keer opspuiten en op strategische momenten. En dan het beste onder de kleren (bijvoorbeeld de kraag). Dan is het niet te overheersend, terwijl je toch lekker ruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beste plekken: plaatsen waar je huid net iets warmer is dan op andere plekken, want dan komt de geur steeds vrij. Op je polsen, achter je oren, eventueel in je hals.
Een parfum ruik je beter dan een eau de toilette (die vervliegt ook sneller, zodat je 'm bijna helemaal niet meer ruikt). Voor overdag is een eau de toilette het beste.
Wat je ook zou kunnen doen: van dezelfde geur zowel een eau de toilette en de iets sterkere eau de parfum kopen, de eau de parfum 's ochtends aanbrengen op je polsen, hals, en achter je oren, en dan eventueel 's middags een vleugje eau de toilette extra aanbrengen (eventueel kun je ook kijken of jouw geur ook als douchegel of zo te krijgen is).
Probeer 'mixen' te voorkomen, die kunnen vreemde effecten geven - dus pas op als je ook sterk ruikende wasverzachter gebruikt bijvoorbeeld. Je wilt niet dat je ruikt naar een potpourri van en je douchegel, en je andersruikende parfum, en je wasverzachter met weer een andere geur.
Als je een goede geur hebt, hoef je niet veel aan te brengen (zeker niet als je ook dezelfde douchegel/bodymilk/wat dan ook gebruikt).
Probeer het eens uit, en vraag dan eens in de middag aan mensen of ze ruiken wat voor geurtje je ophebt (niet zozeer het merk, maar ze zullen kunnen zeggen of ze ze lekker vinden ruiken of niet).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke plek het beste is om parfum op te brengen is bij ieder verschillend. Maar je zou het eens kunnen proberen om een hèèl, hèèl klein beetje op je hoofdhaar te besprenkelen. Het kan n.l. al snel tè veel zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hoeveelheid sprays liggen net aan je leeftijd en of het Eau de Toilette of Eau de Parfum is. Zelf hoor je je parfum niet goed te ruiken. Als je wel eens mensen opmerkingen hoort maken over een bepaalde geur (jouw parfum) die 50 cm van je staan. Dan gebruik je teveel. Als ze je een knuffel geven en ze ruiken het niet; dan mag je wel wat meer gebruiken. Het moet zo zijn dat als ze dicht bij je in de buurt komen, zoals bij een knuffel, je het ruikt. Eén tip: wrijf je polsen niet over elkaar als het parfum erop zit. Dit laat het parfum zich verkeerd mengen met je houd.